Bár az önkormányzat már közel öt évvel ezelőtt elnyerte a támogatást a várost észak-déli irányban átszelő kerékpárút befejező, negyedik ütemének építésére, a beruházás ezidáig váratott magára.
Az önkormányzat a Terület- és Településfejlesztési Operatív Programban a város rendelkezésére bocsátott összesen 9,2 milliárd forintos – a növekményekkel immáron közel 10 milliárd forintos – keretből valósítja meg a beruházást. A járulékos költségekkel együtt az építésre kalkulált és elnyert 270 millió forint még 2016 novemberének végén megérkezett az önkormányzat számlájára. A városi közgyűlés egyik 2018 eleji ülésén elhangzottak szerint a minisztériumi tervzsűri olyan ajánlásokat fogalmazott meg, melyek alapján a kerékpárút eredetileg tervezett, 21-es főút melletti nyomvonalának megvalósítása ellehetetlenült, így azt a Beszterce-lakótelepen belül kell elvezetni. Ezt a tervet szakmai szervezetekként a Magyar Kerékpárosklub mellett a Salgótarjáni Hegyikerékpáros Egyesület sem tartotta elfogadhatónak nyilvánosságra került állásfoglalásaiban, de a lakótelepiek is markánsan elutasították a 2018 februárjában a témában tartott lakossági fórumon.
Elutasították a beszterceiek, hogy a lakótelepen belül épüljön a kerékpárút
Korábban úgy tűnt, hogy a kerékpárút eredetileg tervezett, 21-es főút melletti nyomvonalának megvalósítása ellehetetlenült, így a Beszterce-lakótelepen belül kell kialakítani a kerékpárutat.
A negyedik ütem építése így lényegében a Füleki út mellett, a Kékkői úti csatlakozástól a gyermektáborhoz bevezető útig terjed, részben közút mellett, részben zöldterületen – olvasható az önkormányzat 3100.hu-hoz eljuttatott közleményében. Az épülő kerékpárút teljes hossza mellékággal együtt 1764 méter lesz, a beruházás ivóvízvezeték-rekonstrukcióra, a hírközlési hálózat részleges kiváltására, továbbá két híd és egy áteresz (át)építésére is kiterjed.
A kivitelező október ötödikén átvette a munkaterületet, a beruházás a terület feltárásával és közműkiváltással kezdődik, a várható befejezés 2022 nyár vége, ősz eleje. A Közbeszerési Értesítőben megjelentek szerint a munkát bruttó 328 millió forintért végzi el a NORDÉP Hungary Kft., magához a projekthez pedig kapcsolódik még további közel 30 millió forintos járulékos költség. A 356 millió forintos végösszeg és a megítélt 270 millió forint támogatás közötti különbségre az önkormányzat ráemelési kérelmet nyújtott be, ennek elbírálása folyamatban van. Amennyiben ezt – szemben például a piac, az Ipari Park vagy a Sugár út esetével – elutasítják, akkor az önkormányzat saját költségvetéséből fedezi a különbséget.