Erről csütörtöki ülésén döntött a megyeszékhely közgyűlése. A testület a KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-vel kötendő üzemeltetési megállapodás részeként azt is meghatározta, hogy merre fog járni az autóbusz.
Az új busz munkanapokon közlekedik majd. Az elektromos meghajtású jármű egy-egy új járattal szolgálja ki délutánonként a zagyvarónai és baglyasaljai viszonylatokat, lesz egy új járat – szintén délután – a 3C-s vonalán és két új járat a 3-as viszonylaton is. Emellett rásegítő járatként enyhíti majd a zsúfoltságot napközben a 4-es, 6-os, 36-os és 46-os járatok útvonalán, illetve más dízelüzemű buszok helyett megfordul Zagyvaróna, a Kemerovó, az Ipari Park, valamint Idegér és a Rokkant-telep felé is.
Az új elektromos autóbuszt nem számolva jelenleg 17,3 év a salgótarjáni helyi járati autóbusz-állomány átlagéletkora, a város tömegközlekedését 24 jármű látja el. A tizenegy csuklós autóbusz között található a flotta legöregebbje, egy 31 éves, “veterán” Ikarus, de a nagyobb befogadóképességű buszok legfiatalabbjai is 16 évesek. A szóló buszok életkora 11 és 18 év között mozog. Az elektromos autóbusz üzembe állításával 2977,5 kilométer napi teljesítményről 5,7 százalékkal, 3146,8 kilométerre növekszik a helyi járati buszok munkanapi futásteljesítménye Salgótarjánban.
A BYD által gyártott, decemberben érkezett elektromos autóbusz a hozzá tartozó töltőállomás kiépítésével együtt 145,5 millió forintba került, amit a hazai költségvetésből érkezett 1,5 milliárd forintos rendkívüli kormányzati támogatásból finanszírozott az önkormányzat. A teljes mértékben elektromos működésű, nulla károsanyag-kibocsátással közlekedő, 12 méter hosszú, kéttengelyes, háromajtós, egy feltöltéssel akár 250 kilométert megtenni képes szóló autóbusszal április 15-től találkozhat majd a salgótarjáni utazóközönség.
Erre jár majd
A csütörtökön elfogadott közgyűlési határozat szerint az elektromos busz munkanapokon, az alábbiak szerint közlekedik majd. A lajstromban megjelöltük, hogy az adott járat újként jelenik-e meg a menetrendben, illetve azt, hogy a busz az adott időpontban egy dízel üzemű társa helyett (átvett), vagy éppen azzal együtt (rásegítő) közlekedik majd.
06:50 – 7A (átvett), Helyi aut. áll. – Kórház – Fáy András körút – Kórház – Helyi aut. áll.
07:20 – 1 (átvett), Helyi autóbusz-állomás – Zagyvaróna
07:45 – 1 (átvett), Zagyvaróna – Helyi autóbusz-állomás
08:40 – 9 (átvett), Helyi autóbusz-állomás – Kotyháza – Ipari park
09:05 – 9 (átvett), Ipari park – Helyi autóbusz-állomás
09:25 – 3 (új), Helyi autóbusz-állomás – Hősök út
09:35 – 36 (rásegítő), Hősök út – Tesco – Camping-telep
10:00 – 36 (rásegítő), Camping-telep – Tesco – Hősök út
10:35 – 36 (rásegítő), Hősök út – Tesco – Camping-telep
12:00 – 36 (rásegítő), Camping-telep – Tesco – Hősök út
12:35 – 7A (átvett), Helyi aut. áll. – Kórház – Fáy András körút – Kórház – Helyi aut. áll.
13:10 – 58 (átvett), Helyi aut. áll. – Idegér – Szerpetin út – Helyi aut. áll.
13:55 – 4 (rásegítő), Helyi autóbusz-állomás – Baglyasalja
14:05 – 46 (rásegítő), Baglyasalja – Camping-telep
14:40 – 6 (rásegítő), Camping-telep – Helyi autóbusz-állomás
15:10 – 1 (új), Helyi autóbusz-állomás – Zagyvaróna
15:35 – 14 (új), Zagyvaróna – Baglyasalja
16:10 – 4 (rásegítő), Baglyasalja – Helyi autóbusz-állomás
16:35 – 7 (átvett), Helyi aut. áll. – Kórház – Fáy András körút – Losonci út – Helyi aut. áll.
17:10 – 3C (új), Helyi autóbusz-állomás – Eperjestelep – Hősök út
17:30 – 3 (új), Hősök út – Helyi autóbusz-állomás