A következő évek vasúti fejlesztési terveit vázolta fel a salgótarjáni városi vasúti szolgáltatás kialakítása kapcsán a megyeszékhely április végi közgyűlésén Reich László, a MÁV Zrt. stratégiai igazgatóhelyettese.
Mint felidézte, Lázár János építési és közlekedési miniszter salgótarjáni látogatását, illetve a városvezetéssel tartott egyeztetését követően kezdték el vizsgálni az úgynevezett S-Bahn, azaz Salgó-Bahn létrehozásának lehetőségét, mely helyi elővárosi vasútként működne. Az év első pár hetében helyzetelemzést végeztek, mely során megállapították, hogy a 81-es vasútvonal magas fejlesztési potenciállal rendelkezik, így „van értelme foglalkozni vele.”
Úgy fogalmazott: a jelenlegi helyzet „nem túl rózsás”, a vonal leromlott állapotban van, számos szakaszon sebességkorlátozás van érvényben, emiatt pedig csúcsidőben óránként, azon kívül mindössze kétóránként közlekednek személyvonatok.
Reich László aláhúzta: a cél az volt, hogy egy olyan fejlesztési javaslattal álljanak elő, mely érdemben fejleszti a vasutat, egyben pedig reális, megvalósítható elképzeléseket tartalmaz.
A tervezett fejlesztések kapcsán kifejtette: jelenleg a Nagybátony vasútállomás megállótól kezdődően Somoskőújfaluig hat megálló található, ezt a számot a következő években a duplájára emelnék, míg a meglévő megállókat ütemesen felújítanák. Sűrítenék továbbá a menetrendet, valamint a járműveket is igyekeznének modernebbre cserélni, de több ponton a vasúti pálya felújítására is szükség lesz.

Első lépésben, idén decembertől folyamatos órás ütemben járhatnak a vonatok, a helyi járatok menetrendjét pedig a vasútihoz igazítanák. A következő ütemben a Bz motorvonatokat cserélnék le folyamatosan, úgynevezett Uzsgyi motorvonatokra. Bár ezekből jelenleg nem áll rendelkezésre megfelelő számú jármű, az ország keleti felén várhatóan szabadulnak majd fel Uzsgyi vonatok egyes vonalak villamosítása, illetve egyéb projektek következtében, de más forrásokkal is számolnak.
2026 első felében a Nógrád Vármegyei Szent Lázár Kórháznál hoznak létre a tervek szerint egy új megállót, mintegy 350 millió forintból.
Ez a kórház mögötti, közúti felüljárónál kaphat helyet, így egy járdakapcsolattal könnyen megközelíthető lehet az intézmény – ezzel egyúttal a kórházhoz közeli buszmegállókhoz is átszállási kapcsolat nyílna.
Úgy folytatta: 2027 és 2029 között további megállók létesülhetnek Bátonyterenyén, a városközponthoz közelebb, továbbá a salgótarjáni ipari parknál, illetve Somoskőújfalu központjában, míg a zagyvapálfalvai megállót pár száz méterrel északabbra helyeznék át, hogy könnyebben elérhető legyen a Gorkij-lakótelep. A MÁV Zrt. stratégiai igazgatóhelyettese hozzátette: szeretnének továbbá a Beszterce-lakótelepen is új megállót kialakítani, ám a várható magas költségek miatt ennek sorsa még kérdéses. E megállók tervezési munkálatai már a jövő évben elkezdődhetnek.
2028 őszéig szeretnék azt is megvalósítani, hogy az addigra stabil órás ütem helyett Bátonyterenye és Somoskőújfalu között félóránként járjanak vonatok, a járatok egy része pedig ekkor már egészen Losoncig közlekedhetne – ismertette Reich László.