A kormány 82 milliárd forintot biztosít kiemelt társadalmi igényeken alapuló újabb gyorsforgalmi, főúti, települési elkerülő, csomóponti és hídfejlesztések előkészítésére, így hetvennégy újabb közútfejlesztés tervezése kezdődhet meg – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium az MTI-vel.
A közlemény szerint a tervezhető gyorsforgalmi fejlesztések közé tartozik az M2-es autóút Vác utáni folytatása Nógrád megye nyugati felében egészen az országhatárig.
A legújabb kötelezettségvállalás 2021 és 2026 között fedezi a beruházások előkészítésével kapcsolatos költségeket, csak jövőre több mint 26 milliárd forint értékben. A forrás biztosításával a projektek haladásához szükséges következő munkafázis finanszírozása, és így végrehajtása vált lehetővé. Az előkészítés esetleges további ütemeihez, később pedig a kivitelezéshez szükséges forrásokat újabb kormánydöntésekkel lehet előteremteni – ismertette az ITM.
A 2016-ban indult Útprogram eddigi teljes keretösszege 3200 milliárd forint volt, a kezdődő előkészítésekkel további 3000 ezer milliárd forintnyi közútfejlesztés alapjai készülnek el. A tervezett beruházásokban mintegy 1200 kilométer új és fejlesztett közútszakasz, ezen belül mintegy 560 kilométer négysávos út létesülhet.
A 2-es számú főút váci északi csomópont és parassapusztai országhatár közötti fejlesztésének nyomvonalát 2017 őszén véglegesítették a kapcsolódó környezeti hatástanulmányban. Eszerint a fejlesztéssel 2×2 sávos, 110 km/h tervezési sebességű gyorsforgalmi út épülhet meg a megye nyugati felében.
A Nógrád Megyei Hírlap akkor azt írta, hogy a váci északi csomópont után szinte azonnal, egy valamivel több mint egy kilométeres alagút szelné át a hegyet, majd Katalinpusztát és Szendehelyet nyugatról elkerülve ismét egy alagutat építenének, összesen 655 méter hosszan. A nőtincsi csomópontig egy kapaszkodósáv segítené a járművek haladását. Rétság előtt, Pusztaszántó mellett pihenőhelyet alakítanának ki, innen a város és Bánk között vezetne észak felé az út.
A fejlesztés második szakasza a 22-es út körforgalmától, azaz a 65-ös kilométertől indulna, Borsosberényt, Horpácsot és Nagyoroszit is keletről megkerülve, Drégelypalánk előtt nyugati irányban kis kanyart véve, a falu határában egy újabb pihenőhely beiktatásával. A nyomvonalnak a szlovák államhatárig tartó utolsó része Hont és az Ipoly között vezetne, itt a terepviszonyok miatt az utat lábazatra emelnék, végül Parassapusztánál megtörténne a csatlakozás a szlovákiai úthálózathoz.
MTI | Nógrád Megyei Hírlap nyomán