„Tanulói motiváció és ösztönzés a duális képzésben” címmel tartott szakmai rendezvényt nemrégiben a Nógrád Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara (NKIK), ahol a szakképzésben aktívan részt vevők osztották meg tapasztalataikat a Z generációs tanulók ösztönzésével kapcsolatban.
Az eseményen többek között jó gyakorlatokat mutattak be a fiatal munkavállalók bevonására és motiválására, innovatív projektoktatási módszereket ismertettek, valamint külön figyelmet fordítottak a hátrányos helyzetű tanulók támogatására.
Garamgszeginé Zvara Enikő, a Wamsler SE HR-vezetője arról beszélt: a salgótarjáni gyárban elsősorban gépészeti területről érkező diákokat fogadnak, akik közül sokan hátrányos helyzetűek. Kiemelte: fontos, hogy megtalálják a tanulók személyes motivációját, hogy mi az, ami megfelelő jelenlétre, gyakorlatra ösztönzi őket, ez pedig sok beszélgetést és nagy odafigyelést igényel.
Törőcsik György, a szügyi telephellyel is rendelkező Zollner Elektronik Kft. termelésvezetője úgy fogalmazott: előadásában igyekezett rávilágítani arra, hogy a munkáltatóknak fontos szerepe van a Z generáció bevonásában. Ez nem csak abban merül ki, hogy átadják a tudásanyagot, hanem egyfajta mentor szerepet kell vállalni, mely az élet minden területére kiterjed, ezzel is segítve a fiatalokat a munkakörnyezetbe való beilleszkedésben. Maszlik László, a Zollner oktatásvezetője kifejtette: a diákok egyebek mellett kompromisszumkészségüket is fejleszthetik a duális képzés során, mely ugyancsak szükséges a hatékony munkavégzéshez.
Az együttműködések és a kerekasztal beszélgetések eredményeként számos új javaslatot fogalmaztak meg a résztvevők, amelyek segítik a duális képzés hatékonyabbá tételét. Az NKIK hangsúlyozta: továbbra is számítanak a vállalkozók aktív részvételére, hogy közösen formálják a jövő munkavállalóit.