A Bolyai az első Nógrád megyei középiskola, melynek sikerült elnyernie az Európai Parlament Nagykövet Iskolája címet.
Fenyvesiné Mester Erika, a Europe Direct Nógrád Megyei Információs Iroda irodavezetője a 3100.hu megkeresésére elmondta: a program minden tagállamban jelen van, a címet a kritériumokat teljesítő középiskolák nyerhetik el. A kezdeményezés célja, hogy aktív ismereteket nyújtson az Európai Unióról, a diákok ismerjék az európai polgári szerepvállalást. A résztvevő iskolákban minden évben Európa-napot kell rendezni, valamint egy úgynevezett Európa pontot is ki kell építeniük, mely különböző kiadványokkal és információs anyagokkal látja el az érdeklődőket. Ebben a helyi Europe Direct irodák is segítenek, akikkel egyébként szorosan együttműködnek az intézmények. A nógrádi iroda többek között előadások, progamok szervezésével is támogatja a Nagyköveti Iskolát.
Tavaly az iskola négyfős csapata (Dobos Zétény, Fülepi Dávid, Pádár Nikolett és Virágos Gergő) részt vett a 4 for Europe fantázianevű versenyen. A kecskeméti országos döntőre 14 csapat kvalifikálta magát. A feladatok között voltak olyanok is, mely a legtöbb európai polgárt valószínűleg megfogná. A diákoknak többek között fel kellett ismerniük az új Európai Bizottság tagjait, meg kellett nevezniük különböző uniós szerződéseket és azok hatályba lépésének napját, vagy éppen el kellett találniuk, melyik ország mikor csatlakozott az EU-hoz. A salgótarjáni fiatalok végül a második helyen végeztek.
A diákok közül hat junior nagykövet, a tanárok közül pedig egy senior nagykövet került ki, akik speciális tréningeken vesznek részt, és akár még Brüsszelbe vagy Strasbourgba is elutaznak. Az iskolának egy Facebook oldalt is működtetnie kell, ahol folyamatosan tájékoztatást adnak az EU-s ügyekről, történésekről.
A cím elnyeréséért már tavaly is szerveztek Európa-napot, melynek során Puskás Aurél, az Európai Unió Nagykövet Iskola szakértője, az Európai Parlament Tájékoztatási Irodájának munkatársa is ellátogatott az iskolába. A szakember ekkor kifejtette:
A tényszerű tudástól talán még fontosabb egy bizonyos attitűd kialakítása a diákokban. A fiataloknak végig kell gondolniuk, hogyan működnek, hogyan kommunikálnak egymással, illetve milyen értékeket szeretnének megtartani.