Hatvan és Lőrinci között, a 21-es főúton készült el Magyarország harmadik zenélő útburkolata – jelentette be az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára csütörtökön, a beruházást átadó sajtótájékoztatóján. A zenélő útburkolat a 21-es számú főúti záróprojekt harmadik üteme részeként valósult meg, mely összesen 1,77 milliárd forintnyi fejlesztést foglal magában.
Az MTI tudósítása szerint Pántya József emlékeztetett: a 21-es főúton 2015 óta közel 45 kilométer hosszon épültek ki, illetve újultak meg kétszer kétsávos szakaszok Hatvan és Salgótarján között. Az útfejlesztés záróprojektjének több eleme is megvalósult már, vagy a kivitelezés a végéhez közeledik – jelezte. Kifejtette: a kétszer kétsávos kialakítás jelentős közlekedésbiztonsági előrelépés, ezt a baleseti statisztikák csökkenő mutatói is alátámasztják. A fejlesztés a tömegközlekedés kényelméhez és kiegyensúlyozottságához is hozzájárult.
Pásztó térségében buszvárókat és térfigyelő kamerákat telepítettek, 46 férőhelyes P+R parkolót és 50 kerékpár befogadására alkalmas tárolót is kialakítottak. Mindezekkel a tárca célja a tömegközlekedés népszerűsítése és biztonságosabbá tétele – mondta. Tájékoztatása szerint folyamatban van Tar és Szurdokpüspöki térségében további buszvárók kihelyezése és gyalogátkelők felfestése, a főút aluljáróiba tervezett térfigyelő kamerák kihelyezése már befejeződött. Idén elkészül Pásztótól délre a 3,6 kilométeres Hidegvölgyi-vízfolyás mederrendezése, amely a környék csapadékvíz-elvezetését és vízgazdálkodását segíti – tette hozzá a helyettes államtitkár.
Szabó Zsolt, a térség országgyűlési képviselője az eseményen hangsúlyozta: az utak és a zene összeköt, a most átadott zenélő szakasz pedig az egész nemzet, 15 millió magyar számára jelent közös szívdobbanást. Becsó Zsolt, Kelet-Nógrád országgyűlési képviselője, a fejlesztés ötletgazdája köszöntőjében rámutatott: a zenélő burkolat átadásával a 21-es főút negyedszázados fejlesztési programjában sikerült feltenni a pontot az i-re.
Felidézte: 2010 előtt 8-10 éven át a térség szempontjából kiemelkedő 21-es főút nem kapta meg a kormányzat részéről azt a figyelmet, amelyet megérdemelt volna. Az elmúlt 14 évben azonban újra felkerült a térképre ez a fontos, a Felvidéket az anyaországgal összekötő közlekedési folyosó, amely lehetővé tette, hogy ezek a területek bekapcsolódjanak hazánk és Közép-Kelet Európa gazdasági vérkeringésébe – fogalmazott.
Nem a zenélő út, hanem az azt magába foglaló projekt valósult meg közel 1,8 milliárd forintból
Az országos sajtóban – több helyen az MTI tudósítása alapján – arról írtak, hogy a zenélő útburkolat nettó 1,8 milliárd forintból készült el. Mivel ezek a tudósítások pontatlannak tűntek, portálunk megkereste az Építési és Közlekedési Minisztériumot a költségek tisztázásának érdekében.
A tárca válaszában közölte: a teljes beruházás az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából a HE-DO Építő Zrt. kivitelezésében közel nettó 1,77 milliárd forintból valósult meg, mely tartalmazza Pásztó és környékén a buszváró épületeket, gyalogos-átkelőhelyeket, parkolóhelyek és kerékpártárolók építését, kamerák telepítését, vadvédő kerítés építését, a Hidegvölgyi vízfolyás rendezését, valamint a zenélő burkolat tervezését és kivitelezését.
A minisztérium közlése után az MTI, illetve a hírt átvevő több portál is helyesbítette a korábban tévesen megjelent információt.