Újabb két napra lezárják a 21-es főutat a tari elágazó közelében

A múlt hétvége után újra ideiglenes, teljes útzár lesz a 21-es úton a tari elágazó és Mátraverebély között 2018. július 20-án, pénteken 22 órától várhatóan július 22-én, vasárnap 22 óráig. Az érintett szakaszon az ott épülő vadátjáró acéltartóit emelik be, az útszakaszt ezért kell lezárni a mostani hétvégén is.

Az erre közlekedőket a főúttal párhuzamos “régi 21-esre” terelik majd. Annak érdekében, hogy a viszonylag szűk útszakaszon problémamentes legyen a közlekedés, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az első lezárás előtt kátyúzást végzett és az útmenti növényzetet is megritkították. Az útszakaszon szűkületre kell számítani, de a folyamatos forgalom biztosítva lesz – közölte a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. a 3100.hu-val.

 

A tervek szerint halad a beruházás

Az érintett építési szakasz elején, több mint 1 kilométeres szakaszon a forgalom bal pályára való átterelését tervezi a kivitelező augusztus elején, ehhez jelenleg is a sámsonházi bekötő út melletti gyalogos aluljárót és a szakasz útépítését végzik, valamint sziklabontási és bevágási-fejtési munkálatok folynak. A mátraverebélyi csomópont előtt rézsűkészítéssel párhuzamosan töltésépítés is zajlik. A munkák minden műtárgyon tovább folynak, illetve a Mátraverebély területén a közműépítés és -kiváltás is halad.

Bátonyterenyén a téglagyári és a Jászai úti csomópontok kialakítását végzi a vállalkozó, továbbá a jobb pálya pályaszerkezetének bontása, valamint Kisterenye és Vizslás között a jobb pálya pályaszerkezetének építése folyik. Várhatóan július közepétől szeptember végéig a Lidl megközelítésére szolgáló járdát a vállalkozó lezárja majd, a gyalogos forgalmat a Kodály Zoltán úton keresztül fogják biztosítani.

Bátonyterenye külterületén a főúti híd építése miatt június végén átterelték a forgalmat a Bükk-völgyi-patak feletti új hidra és az elkészült terelőútra. A terelőúton 40 km/órás sebességkorlátozás van érvényben előreláthatóan október végéig. Ezzel párhuzamosan a nagybátonyi bekötőút és Bükk-völgyi-patak között a forgalmat az elkészült bal pályára terelték.

A kivitelezés mindkét szakaszon ütemterv szerint halad, így várhatóan 2019 tavaszán fejeződhetnek be a munkálatok.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg uniós és hazai forrás felhasználásával.