Új Ipoly-híd megépítéséről született megállapodás

Kétoldalú megállapodást írt alá a napokban egy új Ipoly-híd megépítéséről a Nógrád megyei Drégelypalánk és a szlovákiai Ipolyhídvég között Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Érsek Árpád, Szlovákia építésügyi és közlekedési minisztere.

Palkovics László kiemelte, a mintegy 670 kilométeres magyar-szlovák határszakasz Európa egyik leghosszabb határszakasza. A múlt században megszakadt közlekedési kapcsolatok megújítását nehezíti, hogy közel 250 kilométeren a Duna és az Ipoly választja el a két országot egymástól.

A miniszter hozzátette, a határszakaszon jelenleg összesen 32 közúti átkelőhely működik, ezek közül nyolcat 2010 óta adtak át.

A Drégelypalánkot Ipolyhídvéggel összekötő híd újjáépítéséről szóló megállapodás egy év alatt a negyedik magyar-szlovák szerződés, amely határhidak építéséről született. A magyar-szlovák határon 2018 áprilisában négy, helyi közúti kapcsolatokat segítő híd részesült uniós támogatásban az Interreg Program keretében. A két szaktárca kidolgozta a hidak megépítéséhez szükséges nemzetközi szerződéseket, amelyek közül hármat már aláírtak, ezek a Dunakiliti és Doborgaz közötti gyalogos-kerékpáros híd; az Ipolydamásd és Helemba közötti Ipoly-híd; valamint az Őrhalom-Ipolyvarbó közötti Ipoly-híd.

Drégelypalánk és Ipolyhídvég között a természetes határt adó Ipoly áthidalására egy 48,5 méter szabad nyílású, acél ívhíd épül – írja az MTI.