Személyiségfejlesztéssel együtt jár a tehetséggondozás a Táncsicsban

Az oktatási intézmény hosszú évek óta nagy figyelmet fordít a tehetséges diákok támogatására, tudásuk fejlesztésére. Mint Minősített Tehetséggondozó Műhely és Akkreditált Kiváló Tehetségpont, kiemelkedő figyelmet fordítanak a hátrányos helyzetű, de tanulni, fejlődni akaró gyermekek támogatására. A mögöttünk hagyott tanévben az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett Nemzeti Tehetség Program pályázata (is) lehetőséget adott 12 tanuló intenzív tehetséggondozásra – mondta el a 3100.hu-nak Kovácsné Karácsony Éva, az iskola tehetséggondozó informatika tanára.

Az NTP-NKI-18-0013 “Informatikát szerető diákok Tehetséggondozása a Táncsicsban” pályázatban résztvevő diákok 60 órás tanórán kívüli fejlesztésen vettek részt. Az egy évig tartó programban lehetőségük volt szakmai kirándulásokra, önismereti klubfoglalkozásokra is. A Nemzeti Tehetség Program pályázatainak anyagi támogatása nagyban hozzájárul az intézmény tehetséggondozó céljainak megvalósulásához.

Mint megtudtuk: a program céljaként határozták meg az olyan tehetséges középiskolás diákok bevonását, akik főleg az informatika, és a műszaki tudományok iránt érdeklődőek. Ehhez a már több éve eredményesen működő jó gyakorlatot folytatták és új elemekkel bővítették.

Mottónk – Herskovits Máriától idézve – hogy “a tehetséges gyermekeknek mást és másképpen kell tanítani, kreativitásuk, személyiségük egészének fejlesztését célozva”. Ez akkor lesz sikeres, ha sokféle tevékenységgel végezzük a tanórán kívüli foglalkozásokat, mellyel a tartalmi gazdagítást erősítjük. A diákok LEGO Robotozhattak, MicroBit programozásával és a drónok használatával ismerkedettek meg – sorolta Kovácsné Karácsony Éva.

A pályázat tehetséggondozó programjához többféle kiegészítő tevékenység is kapcsolódott. A Kutatók Éjszakáján az ELTE Informatika Karát látogatták meg, tavasszal az egri Eszterházy Károly Egyetem Varázstorony programján pedig olyan kísérleteket láthattak, olyan eszközöket is kipróbálhattak a résztvevő fiatalok, melyekre az iskolai keretek között nincs lehetőség a természettudományos tárgyak oktatása során.

Az ilyen odafigyeléssel a gazdagítás egyben személyiségfejlesztő hatású. Egy lazító program során, amikor a jó teljesítmény érdekében engedjük pihenni, kikapcsolódni is a fiatalt, hogy aztán új lendületet véve még sikeresebb lehessen. Itt a programok kialakításakor lehetőség nyílt kötetlen egyéni beszélgetésekre, önismereti játékokra, vidám fürdőzésre, esti közös társasozásra, billiárd csatára. Hiszen valljuk, a tehetséges diákok fejlesztése az egész személyiségük pozitív fejlesztésére kell, hogy irányuljon – emelte ki a Táncsics tehetséggondozó tanára.

A támogatott program eredményességét bizonyítja, hogy valamennyi résztvevő tanuló a tanév során több országos, nemzetközi versenyre is bejutott informatika tantárgyból, melyben kimagaslóan teljesítettek a fejlesztő pedagógusok örömére.