Szabó Zsolt: a 21-es út kétszer kétsávossá bővítése várhatóan 2019 elejére készül el

(Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. | Facebook)

 

Folytatódik a 21-es főút felújítása: Heves, illetve Nógrád megyében az út három szakaszán, összesen mintegy 15 kilométeren zajlanak a felújítási munkálatok – hangzott el a beruházás egyik helyszínén, a főút herédi bekötőjénél tartott sajtótájékoztatón, pénteken.

 

Szabó Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkára, a hatvani térség fideszes országgyűlési képviselője azt mondta, a beruházással régi adósságot törlesztenek. Emlékeztetett: a 2011-es forgalomszámlálás adatai szerint a Nyugat-Hevest, illetve Kelet-Nógrádot a fővárossal összekötő útszakasz hatalmas, helyenként az egyszámjegyű főutaknál is nagyobb forgalmat bonyolít le. Északi irányba Lengyelország felé, illetve délre is ez az egyik legnagyobb forgalmat bonyolító út – tette hozzá.

Az MTI kérdésére Szabó Zsolt elmondta, a Hatvan és Salgótarján közötti mintegy 55 kilométeres útszakasz teljes rekonstrukciója, illetve kétszer két sávossá bővítése várhatóan 2019 elejére készül el. Ismertette: most kezdődött meg a legforgalmasabb, Hatvan és Lőrinci közötti hét kilométeres, a jelentős kamionforgalom miatt rendkívül rossz állapotú szakasz felújítása. Ezekkel a munkálatokkal a tervek szerint másfél év alatt végeznek. Hozzátette: az útfelújítások megkezdésével párhuzamosan a befektetők is megjelentek a térségben, több száz munkahely létesült.

 

3100.hu | Így “négysávosul” tovább a 21-es

Így “négysávosul” tovább a 21-es A napokban jár le a kivitelezést elvégezni szándékozók ajánlattételi határideje a 21-es számú főút négynyomúsításával kapcsolatos munkákra. A “Heves I.”, “Nógrád II.” és “Nógrád III.” szakaszokkal az M3 csomópontjától egészen a Tar közelében található Sztupa térségéig (az ott már most is négysávos szakasz északi végéig) egybefüggően négysávossá válik Kelet-Nógrád főútvonala.

 

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta: a fejlesztés célja, hogy gyors és biztonságos módon kapcsolja be a 21-es főút térségében élőket a magyarországi, illetve európai gyorsforgalmi úthálózatba. A NIF tájékoztatása szerint a Hatvan és Lőrinci közötti szakasz 8,5 milliárd forintból újul meg. A Nógrád megyei, Szurdokpüspöki és Pásztó közötti 4,5 kilométeres részt 8 milliárd, a Pásztó és Mátraszőlős, illetve Tar közötti 3,7 kilométeres pályaszakaszt pedig közel 6,4 milliárd forintból újítják fel és bővítik.

 

A Tar és Bátonyterenye közötti két szakasz kivitelezési munkálatai kiírt közbeszerzési eljárás még folyamatban van. A beruházás uniós és hazai forrásokból, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében valósul meg – foglalja össze az MTI.

 

Kiemelt fotó forrása: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. | Facebook