Salgó Rally 2020 – Képriport

A tavaly novemberben Nyíregyházán Európa-bajnoki futamgyőztes Turán Frigyes, Bagaméri László kettős nyerte a vasárnap Salgótarjánban és környékén rendezett Salgó-ralit, az országos bajnokság idénynyitó futamát. A páros félidőben vette át a vezetést Vincze Ferencéktől, előnyüket aztán el sem engedték a céldobogóig. Képriport a 2020-as Salgó-raliról.

A Steelvent Salgó Rally-val párhuzamosan rendezték a mögöttünk hagyott hétvégén a Formula-1 Magyar Nagydíjat is a Hungaroringen. Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke meghívásának tett eleget Jean Todt, a Scudera Ferrari Formula 1-es csapat korábbi vezetője, a Nemzetközi Autómobil Szövetség (FIA) elnöke. És ha már a nemzetközi sportági vezető hazánkban járt és a nagydíjhoz viszonylag közel éppen raliverseny is volt, meg is látogatta az esemény szombat délutáni rajtceremóniáját. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
A Steelvent Salgó Rally-val párhuzamosan rendezték a mögöttünk hagyott hétvégén a Formula-1 Magyar Nagydíjat is a Hungaroringen. Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke meghívásának tett eleget Jean Todt, a Scudera Ferrari Formula 1-es csapat korábbi vezetője, a Nemzetközi Autómobil Szövetség (FIA) elnöke. És ha már a nemzetközi sportági vezető hazánkban járt és a nagydíjhoz viszonylag közel éppen raliverseny is volt, meg is látogatta az esemény szombat délutáni rajtceremóniáját. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
3100.hu Fotó: Egy hónappal ezelőtt a Zabar és Domaháza között egy Rally3 futammal indult újra a térségi raliélet a koronavírus-járványhoz kapcsolódott korlátozások feloldását követően. Már ott is több ezren voltak a pálya szélén, az érdeklődésre a Salgó Rally esetében sem lehetett panasz.
3100.hu Fotó: Egy hónappal ezelőtt a Zabar és Domaháza között egy Rally3 futammal indult újra a térségi raliélet a koronavírus-járványhoz kapcsolódott korlátozások feloldását követően. Már ott is több ezren voltak a pálya szélén, az érdeklődésre a Salgó Rally esetében sem lehetett panasz.
3100.hu Fotó: A Salgó Rally gyorsasági szakaszait vasárnap rendezték. A Rally1 és a Historic mezőnye végül a teljes programot, vagyis összesen kilenc gyorsaságit teljesített; a Rally2 párosai viszont hat helyett csak négy szakaszt. Számukra az első gyorsasági a szervezők közlése szerint "a nézők fegyelmezetlen viselkedése", a második pedig a Várnai-Szabó páros komolyabb bukása miatt lett törölve.
3100.hu Fotó: A Salgó Rally gyorsasági szakaszait vasárnap rendezték. A Rally1 és a Historic mezőnye végül a teljes programot, vagyis összesen kilenc gyorsaságit teljesített; a Rally2 párosai viszont hat helyett csak négy szakaszt. Számukra az első gyorsasági a szervezők közlése szerint “a nézők fegyelmezetlen viselkedése”, a második pedig a Várnai-Szabó páros komolyabb bukása miatt lett törölve.
3100.hu Fotó: A szervezők várakozásait is felülmúló versenyzői létszám miatt módosult az időrend, így már nem sokkal reggel hét óra után elrajtolt a mezőny a salgótarjáni Forgách-telep határából Kazár irányába. Hadik Andrásék (Ford Fiesta R5 MK II) "ébredtek" leggyorsabban: kereken kettő perc alatt letudták az inkább szuperspeciálnak tekinthető 4640 métert.
3100.hu Fotó: A szervezők várakozásait is felülmúló versenyzői létszám miatt módosult az időrend, így már nem sokkal reggel hét óra után elrajtolt a mezőny a salgótarjáni Forgách-telep határából Kazár irányába. Hadik Andrásék (Ford Fiesta R5 MK II) “ébredtek” leggyorsabban: kereken kettő perc alatt letudták az inkább szuperspeciálnak tekinthető 4640 métert.
A versenyprogramba húsz év után visszatérő Bátonyterenye-Mátraalmás körgyorsaságin Vincze Ferencék (Skoda Fabia Rally2 EVO) álltak az élre. A ritka hosszú, több mint 26 kilométeres szakaszon közel 10 másodpercet vertek ellenfeleikre, majd ebből egy keveset elvesztettek Mátraszentimre és Mátrakeresztes között. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
A versenyprogramba húsz év után visszatérő Bátonyterenye-Mátraalmás körgyorsaságin Vincze Ferencék (Skoda Fabia Rally2 EVO) álltak az élre. A ritka hosszú, több mint 26 kilométeres szakaszon közel 10 másodpercet vertek ellenfeleikre, majd ebből egy keveset elvesztettek Mátraszentimre és Mátrakeresztes között. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
3100.hu Fotó: A második körben Kazár felé a mezőny eleje még szárazon, a vége azonban már esőben vagy nedves aszfalton versenyzett; Vinczéék nyolc tizeddel még bekerültek kettő perc alá.
3100.hu Fotó: A második körben Kazár felé a mezőny eleje még szárazon, a vége azonban már esőben vagy nedves aszfalton versenyzett; Vinczéék nyolc tizeddel még bekerültek kettő perc alá.
A második körre slick gumival érkező szécsényi pilóta a hosszú mátrai körgyorsaságit emiatt "katasztrofálisnak" értékelte saját teljesítményük tükrében. Nem úgy, mint a vezetést átvevő és innentől azt el sem engedő Turán Frigyes (Volkswagen Polo R5), aki csak annyiban kommentálta a bő 26 kilométert, hogy "nagyon jó volt, a többiek kaptak fél percet". Turánék aztán a Mátra nyugati oldalában is megtoldották még előnyüket. A harmadik körben szintén ők voltak a leggyorsabbak Kazár felé és az ekkorra már jelentősen felhordásossá, sarassá és vizessé váló körgyorsaságin is. A Mátrából lefelé viszont már óvatosabban ereszkedtek, itt "csak" a második legjobb időt autózták, de ez is bőven elég volt számukra a végső győzelemhez. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
A második körre slick gumival érkező szécsényi pilóta a hosszú mátrai körgyorsaságit emiatt “katasztrofálisnak” értékelte saját teljesítményük tükrében. Nem úgy, mint a vezetést átvevő és innentől azt el sem engedő Turán Frigyes (Volkswagen Polo R5), aki csak annyiban kommentálta a bő 26 kilométert, hogy “nagyon jó volt, a többiek kaptak fél percet”. Turánék aztán a Mátra nyugati oldalában is megtoldották még előnyüket. A harmadik körben szintén ők voltak a leggyorsabbak Kazár felé és az ekkorra már jelentősen felhordásossá, sarassá és vizessé váló körgyorsaságin is. A Mátrából lefelé viszont már óvatosabban ereszkedtek, itt “csak” a második legjobb időt autózták, de ez is bőven elég volt számukra a végső győzelemhez. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
3100.hu Fotó: A mátrai körgyorsasági a mezőny jelentős részének okozott kisebb-nagyobb problémát, a szűk pályán az utolérések sem voltak példa nélküliek.
3100.hu Fotó: A mátrai körgyorsasági a mezőny jelentős részének okozott kisebb-nagyobb problémát, a szűk pályán az utolérések sem voltak példa nélküliek.
A Turán Frigyes, Bagaméri László kettős végül magabiztosan, mintegy 1 perc 20 másodperccel a Vincze Ferenc, Bagical Igor páros előtt ért célba. A további dobogós helyekért lényegében nógrádi háziverseny zajlott. A szintén szécsényi Velenczei Ádám, Szőke Tamással az oldalán (Skoda Fabia R5 EVO) kihasználta Vinczéék kora délutáni mátrai "gyengélkedését", 7,7 másodperccel mögöttük kezdték meg a záró, harmadik kört. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
A Turán Frigyes, Bagaméri László kettős végül magabiztosan, mintegy 1 perc 20 másodperccel a Vincze Ferenc, Bagical Igor páros előtt ért célba. A további dobogós helyekért lényegében nógrádi háziverseny zajlott. A szintén szécsényi Velenczei Ádám, Szőke Tamással az oldalán (Skoda Fabia R5 EVO) kihasználta Vinczéék kora délutáni mátrai “gyengélkedését”, 7,7 másodperccel mögöttük kezdték meg a záró, harmadik kört. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
A kazári gyors rövidsége miatt ebből faragni itt nem volt esély, Vinczééknek azonban problémájuk akadt a hátsó gátlóval a Mátra felé tartva. Így Mátraalmáson - ha csak 1,2 másodperccel is, de - már Velenczeiéké volt az abszolút második hely. A versenyt záró mátrakeresztesi gyorsaságin így kiélezett csata lehetett volna közöttük, ez Velenczeiék defektje miatt végül nem valósult meg. Ők visszacsúsztak a harmadik helyre, Vincze Ferencék pedig másodikként értek célba a Rally1-es versenyben. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
A kazári gyors rövidsége miatt ebből faragni itt nem volt esély, Vinczééknek azonban problémájuk akadt a hátsó gátlóval a Mátra felé tartva. Így Mátraalmáson – ha csak 1,2 másodperccel is, de – már Velenczeiéké volt az abszolút második hely. A versenyt záró mátrakeresztesi gyorsaságin így kiélezett csata lehetett volna közöttük, ez Velenczeiék defektje miatt végül nem valósult meg. Ők visszacsúsztak a harmadik helyre, Vincze Ferencék pedig másodikként értek célba a Rally1-es versenyben. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
A Rally1-es mezőnyben navigátorként ott volt Fekete Zsolt, Salgótarján polgármestere is. A Molnár Istvánnak (Mitsubishi Lancer Evo VI) itinert diktáló városvezető a 35. helyen zárta az idénynyitót. Nekik a kazári gyorsasági feküdt leginkább, az első körben a 15. helyet autóztak itt. Versenyük a második szakaszon, a mátrai körgyorsaságin "úszott el", ahol egy defekt miatt kilenc perc hátrányt szedtek össze. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
A Rally1-es mezőnyben navigátorként ott volt Fekete Zsolt, Salgótarján polgármestere is. A Molnár Istvánnak (Mitsubishi Lancer Evo VI) itinert diktáló városvezető a 35. helyen zárta az idénynyitót. Nekik a kazári gyorsasági feküdt leginkább, az első körben a 15. helyet autóztak itt. Versenyük a második szakaszon, a mátrai körgyorsaságin “úszott el”, ahol egy defekt miatt kilenc perc hátrányt szedtek össze. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
A négyszakaszosra rövidült Rally2-es futamon a Molnár Ferenc, Czinege László páros (Lada 2016) ismét szépet autózott, nyolcadikként végeztek; míg az Ivony Csaba, Kiss Norbert kettős (BMW 318 Ti) a 13. pozícióban zárta a futamot. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
A négyszakaszosra rövidült Rally2-es futamon a Molnár Ferenc, Czinege László páros (Lada 2016) ismét szépet autózott, nyolcadikként végeztek; míg az Ivony Csaba, Kiss Norbert kettős (BMW 318 Ti) a 13. pozícióban zárta a futamot. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
A Rally1-hez hasonlóan kilenc szakaszt, teljes futamot teljesítő Historic mezőnyben a Kreicsi Bálint, Lieszkovszky Gábor páros a dobogó harmadik helyére terelte az "öreg" BMW 320-ast. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
A Rally1-hez hasonlóan kilenc szakaszt, teljes futamot teljesítő Historic mezőnyben a Kreicsi Bálint, Lieszkovszky Gábor páros a dobogó harmadik helyére terelte az “öreg” BMW 320-ast. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
3100.hu Fotó: A bátonyterenyei körgyorsasági sokakon kifogott a nap során. A futamot követő napokban közzétett belső kamerás felvételek között találni olyat, amelyen néhány kilométer alatt hat félreállt raliautó is látható.
3100.hu Fotó: A bátonyterenyei körgyorsasági sokakon kifogott a nap során. A futamot követő napokban közzétett belső kamerás felvételek között találni olyat, amelyen néhány kilométer alatt hat félreállt raliautó is látható.
3100.hu Fotó: A Rally1 92 párosából 60, a Rally2 63 indulójából 29, a Historic 17-es mezőnyéből 15 párosnak sikerült célba érkeznie. Összességében a Salgó Rally 172 indulójából 104 teljesítette a futamot. Sok néző örömére a rekordszámú R5-ös autó mellett azért még a Ladák uralták a mezőnyt, összesen 42 volt belőlük.
3100.hu Fotó: A Rally1 92 párosából 60, a Rally2 63 indulójából 29, a Historic 17-es mezőnyéből 15 párosnak sikerült célba érkeznie. Összességében a Salgó Rally 172 indulójából 104 teljesítette a futamot. Sok néző örömére a rekordszámú R5-ös autó mellett azért még a Ladák uralták a mezőnyt, összesen 42 volt belőlük.
Az Országos Rally Bajnokság idénynyitó futama északi szomszédunk bajnokságába is beleszámított. Jelentős létszámban érkeztek szlovák párosok. A Martin Koci, Imrich Ferencz páros a második mátrai körgyorsaságiig tudott az élmezőny küzdelmeibe beleszólni. Bár itt közel 5 perces hátrányt szedtek össze, ezzel is a 10. helyen zártak, a legjobb szlovák párosként. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
Az Országos Rally Bajnokság idénynyitó futama északi szomszédunk bajnokságába is beleszámított. Jelentős létszámban érkeztek szlovák párosok. A Martin Koci, Imrich Ferencz páros a második mátrai körgyorsaságiig tudott az élmezőny küzdelmeibe beleszólni. Bár itt közel 5 perces hátrányt szedtek össze, ezzel is a 10. helyen zártak, a legjobb szlovák párosként. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
Indultak lengyelek és csehek is a két ország bajnokságai mellett az egyben a Közép-európai Zóna Kupába (CEZ) is beleszámító versenyen. A külföldiek közül a Grzegorz Grzyb, Michal Poradzisz páros végzett a legelőkelőbb pozícióban, a hatodik helyen. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
Indultak lengyelek és csehek is a két ország bajnokságai mellett az egyben a Közép-európai Zóna Kupába (CEZ) is beleszámító versenyen. A külföldiek közül a Grzegorz Grzyb, Michal Poradzisz páros végzett a legelőkelőbb pozícióban, a hatodik helyen. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
Turán Frigyes szerint a jól felépített taktikának és némi szerencsének köszönhetően nyerte meg Bagaméri Lászlóval alkotott kettősük a Salgó-ralit. Hozzátette, nehéz volt a verseny, amelyen szerencséjük is volt, hiszen nem kaptak defektet, és más problémájuk sem adódott. A tavaly novemberben Nyíregyházán Európa-bajnoki futamgyőztes Turán kifejtette, riválisaikkal ellentétben biztosak voltak benne, hogy az első kör után nem javulni, hanem romlani fog a rendkívül sáros pálya állapota. Ennek megfelelően választottak gumit és beállításokat, ehhez igazodva építették fel a taktikájukat - tudósít az MTI. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
Turán Frigyes szerint a jól felépített taktikának és némi szerencsének köszönhetően nyerte meg Bagaméri Lászlóval alkotott kettősük a Salgó-ralit. Hozzátette, nehéz volt a verseny, amelyen szerencséjük is volt, hiszen nem kaptak defektet, és más problémájuk sem adódott. A tavaly novemberben Nyíregyházán Európa-bajnoki futamgyőztes Turán kifejtette, riválisaikkal ellentétben biztosak voltak benne, hogy az első kör után nem javulni, hanem romlani fog a rendkívül sáros pálya állapota. Ennek megfelelően választottak gumit és beállításokat, ehhez igazodva építették fel a taktikájukat – tudósít az MTI. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
Vincze Ferenc a Salgótarjáni Városi Televíziónak azt mondta: minden előrejelzés azt írta, hogy nem várható eső, ezért mentek ki a második körre slick gumikkal. Az emiatt összeszedett hátrányból már nem volt visszaút - tette hozzá. Vincze Ferenc kiemelte: örülnek a második helynek, "ez egy jó szezonkezdet volt", Miskolcon megpróbálnak gyorsabbak lenni. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
Vincze Ferenc a Salgótarjáni Városi Televíziónak azt mondta: minden előrejelzés azt írta, hogy nem várható eső, ezért mentek ki a második körre slick gumikkal. Az emiatt összeszedett hátrányból már nem volt visszaút – tette hozzá. Vincze Ferenc kiemelte: örülnek a második helynek, “ez egy jó szezonkezdet volt”, Miskolcon megpróbálnak gyorsabbak lenni. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
Velenczei Ádám a városi televíziónak elmondta: az utolsó gyors kezdeténél egy másodperc előnyük volt a második helyért, de a szakasz vége előtt három kilométerrel defektet kaptak. A futamot kifejezetten nehéznek jellemezte. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
Velenczei Ádám a városi televíziónak elmondta: az utolsó gyors kezdeténél egy másodperc előnyük volt a második helyért, de a szakasz vége előtt három kilométerrel defektet kaptak. A futamot kifejezetten nehéznek jellemezte. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
"Senkinek nem volt könnyű, de megcsináltuk. Néhány hónapja csak álmodoztunk arról, hogy újra düböröghet a Magyar Rally Országos Bajnokság, és most túl vagyunk az első futamon. Voltak nehézségek, de örülni kell annak, hogy újra versenyt láthattunk" - értékelt a futam után az MNASZ elnöke. Oláh Gyárfás véleménye szerint "a rendezők és Salgótarján vezetése megfeszített munkájának hála, egy remek futammal kezdődött az ORB idénye". Azt is hozzátette: Jean Todt jelenléte emelte az esemény fényét, méltó volt a hazai rally színvonalához, mely véleménye szerint Európában az egyik legerősebb bajnokság. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)
“Senkinek nem volt könnyű, de megcsináltuk. Néhány hónapja csak álmodoztunk arról, hogy újra düböröghet a Magyar Rally Országos Bajnokság, és most túl vagyunk az első futamon. Voltak nehézségek, de örülni kell annak, hogy újra versenyt láthattunk” – értékelt a futam után az MNASZ elnöke. Oláh Gyárfás véleménye szerint “a rendezők és Salgótarján vezetése megfeszített munkájának hála, egy remek futammal kezdődött az ORB idénye”. Azt is hozzátette: Jean Todt jelenléte emelte az esemény fényét, méltó volt a hazai rally színvonalához, mely véleménye szerint Európában az egyik legerősebb bajnokság. (3100.hu Fotó: Csikó Milán | Instagram)