Salgó-rali – “Leporolt” pályákon is versenyzik majd a mezőny

Augusztus 24-én és 25-én Salgótarján lesz a hazai raliélet központja. A városközpontban a másodosztály egy prológon; az első és a másodosztály, továbbá a Historic mezőnye pedig három környékbeli gyorsasági szakaszon lesz látható. A részleteket hétfőn sajtótájékoztatón ismertették Salgótarjánban.

Fekete Zsolt, Salgótarján polgármestere a sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: 2016-ban határozta el, hogy a ralit visszahozza a városba. Az autósport immáron évenként visszatérő itteni futamát sportturisztikai eseménynek nevezte, mely rendre ráirányítja a figyelmet a nógrádi megyeszékhelyre. Fekete Zsolt azt is hozzátette: elképzelései és reményei szerint a következő évek során Salgótarján önállóan rendezhet majd bajnoki futamot.

Az elmúlt esztendőkben Ózd és Salgótarján is jelesre vizsgázott rendezésből, úgy látszik, hogy a kétközpontos ralihétvége is nagyszerűen működik. Így ezen nem is változtattak a szervezők. Mint elhangzott: augusztus 24-én, szombaton délután a Rallye2 mezőnye látványos belvárosi prológgal kezdi majd a versenyt. A tavaly debütált, salgótarjáni elkerülő úton lebonyolított szakasz ezúttal nincs benne a programban, a szervezők arra koncentráltak, hogy a környékbeli “klasszikusokat” vegyék elő, vagy helyezzék azokat új irányba.

A vasárnapi programban az európai viszonylatban is sokak által dicsért aszfaltcsíkot idén Cered-Zagyvaróna irányban teljesítik a versenyzők, több mint 10 év után rendeznek újra gyorsaságit Mátrakeresztesről Mátraszentimrére, a harmadik szakaszt pedig a Salgótarján-Kazár-Vizslás irányban teljesíti majd a mezőny. A Rallye2 versenyzői a három gyorsaságiból álló “kört” háromszor teljesítik majd, mielőtt vasárnap délután megérkeznek a Fő téri céldobogóra.

Az első osztály pénteken kezd egy ózdi prológgal, szombaton pedig már érintik Nógrádot a Domaháza-Zabar gyorsaságival. A Rallye1 mezőnyének vasárnapi útvonala aztán teljes egészében megegyezik majd az előbbiekben ismertetett másodosztályú versenyprogrammal, a különbség annyi, hogy az első osztály két kört teljesít majd. Salgótarján környékén tehát augusztus 25-én lényegében a teljes hazai ralielit, vagyis az első és a másodosztályok, illetve a Historic mezőnye is látható lesz.

Adamovits Márk főszervező a sajtótájékoztatón kiemelte: a bajnoki cím szempontjából is fontos mérföldkő lesz az ózdi-salgótarjáni versenyhétvége. A nevezési időszak még nem zárult le, de “azzal sosem volt probléma, hogy egy itteni versenyen ne lenne népes mezőny” – tette hozzá a főszervező. Adamovits Márk arra is kitért, hogy a versenyprogram nyilvánosságra hozatalát követően a harmadosztályból is többen jelezték, részt kívánnak venni a futamon. A Rallye3 versenyzői egyedi rajtengedéllyel vehetnek majd részt a Rallye2 Salgótarján környéki futamán.

 

Nógrádi főszereplők a nógrádi pályákon

Velenczei Ádám jelenleg negyedik helyen áll az összetettben, egészen közel a dobogóhoz. A szécsényi pilóta ezt a helyezést jó “kiindulási alapként” jellemezte a sajtótájékoztatón. Velenczei Ádám elmondta: érzése szerint folyamatosan gyorsulnak, egyre jobb beállításokat találnak Citroenjükhöz, már várnának egy kiugróbb eredményt saját maguktól. “A korábbi Ózd-Salgó-ralik alkalmával szinte minden évben más-más autóval álltunk rajthoz, kétszer voltunk már harmadikak, idén szeretnénk előre lépni a hazai versenyen” – emelte ki a szécsényi versenyző.

Zsiros Gábor navigátor hozzátette: az új szakaszok és irányok új itinereket igényelnek, amit megoldani számukra mindig kedves feladat. A pécsiek mellett a ceredi a kedvenc magyarországi pályája, mivel ez nem csak a sofőrök, hanem a navigátorok számára is egy technikás nyomvonal. Az Ózd-Salgó-ralira egy legalább 60-70 kilométeres teszttel készül majd a Velenczei-Zsiros páros annak érdekében, hogy megszorongassák ellenfeleiket – hangzott el.

Tim Gábor a mögöttünk hagyott hétvégén a Baranya Kupán szerzett ezüstéremmel hangolt a salgótarjáni versenyre. A Rallye2 élvonalába tartozó versenyző elmondta: tavaly sajnos néhány kilométer után egy technikai hiba miatt kiállni kényszerültek a salgótarjáni futamon. “Az egyetlen elfogadható eredmény nekünk most a győzelem” – jelentette ki Tim Gábor. A vanyarci pilóta arra is kitért, hogy a bajnoki cím most még több mint matematikai esély számukra, de egyelőre csak az előttük álló feladatra, a hazai versenyre koncentrálnak.

Vincze Ferencék a legutóbbi Veszprém-ralin egy defekt miatt kényszerültek búcsúzni a futamtól, ettől függetlenül a bajnokság abszolút favoritjainak tekinthetőek, hiszen az eddigi négyből három futamot a szécsényi pilóta és navigátora nyertek meg. A szintén a Rallye1-ben érdekelt salgótarjáni Rafael Tamás-Vadász Sándor duónak nem az idei lesz a kedvenc szezonja, eddig egy bajnoki futamot sem sikerült befejezniük.

Az Országos Rallye Bajnokságot négy futamot követően 111 ponttal vezeti a szécsényi Vincze Ferenc, Bagicál Igorral az oldalán. Mögöttük 78 ponttal Balogh János, 74 ponttal pedig Turán Frigyes következnek, majd negyedik helyen Velenczei Ádám áll jelenleg, 63 ponttal.

 

Kiemelt fotó: Rafael Tamásék ezúttal hazai pályákon versenyeznek majd a Porsche 911 GT3-assal (Fotó: Csatlós Norbert / Rigó Motorsport | Facebook)