Rafael Tamás: próbálunk majd látványosan is menni ott, ahol ez nem megy az időeredmény rovására

Rafael Tamással szerda délután beszélgettünk, miután kiszállt Porsche 911 GT3-as versenyautójából, amit a Bárnába vezető úton tesztelt. Az országos rallye bajnokság első osztályának salgótarjáni versenyzőjét a felkészülés sikerességéről és a hétvégével kapcsolatos várakozásairól is kérdeztük.

A hét elején még úgy fogalmaztál, hogy még nincs kész az autó, de ezen a szerdai teszten kívülről már úgy látszott, hogy minden rendben…

Igen, a teszt nagyon jól sikerült. Hétfőn még a lengéscsillapítókra vártunk, ezeket Angliába küldtük ki felújításra, mert tönkrementek. Egy kis szoftveres problémánk még van, de ezt megoldjuk péntekig. Összességében sikeres volt a teszt, a csapat kiválóan beállította az autót, most már csak a jó időjárást várjuk.

Hétfőn is megfogalmaztad a sajtótájékoztatón, hogy nektek a száraz pálya kedvez. Sarkalatos kérdés lesz az időjárás?

A mi autónk egy kétkerék-meghajtású, erős autó és ahhoz, hogy az erőt és a nyomatékot le is tudja vinni az útra, ahhoz tapadás kell. Ez vizes úton szinte lehetetlen, felhordásos úton még úgy ahogy sikerül. A legjobban egyértelműen a száraz körülmények és a minél kevesebb felhordás. Az autót erre állítottuk be, most már valamilyen eredménynek születnie kellene, nagyon várnánk…

Milyen eredményre gondolsz?

A magyar mezőny nagyon egyben van: az első tíz autó nagyon gyors, az első öt pedig mondjuk három másodpercen belül megy. Ha az első tízbe esetleg több gyorsaságin is ott tudnánk lenni azokon a szakaszokon, amelyek fekszenek az autónak, az azért jó lenne. Első ötbe érkezéssel pedig már nagyon elégedettek lennénk.

Számít annyira a “hazai pálya” és a helyismeret előnye, hogy ezzel az autóval megcsípjetek esetleg egy szakaszgyőzelmet is?

Kis ország vagyunk, itt szinte mindenkinek minden pálya helyi. Nyilvánvalóan nem hátrány, ez egyértelmű. Tisztességesen felkészültünk, pályabejárást becsülettel megcsináljuk, pontosítjuk az itinereket. Az autó elviekben alkalmas szakaszgyőzelemre, van néhány szakasz, ahol talán erre is lesz esélyünk. Egy problémamentes, jó versenyre számítunk. Ha ez meglesz, onnantól minden rajtunk múlik.

Erről írtunk még a hétvégi rali kapcsán:

130 versenyautó a Salgótarján környéki utakon (benne az útlezárásokkal kapcsolatos információkkal)

A “klasszikusokon” túl városi gyorsaságit is teljesít majd a rali mezőnye

A rali ünnepe lesz ez a hétvége, kiváltképpen az unikális városi gyorsaságival. Érzitek ti is a felfokozott hangulatot az esemény előtt, vagy készültök úgy, mint az máskor és máshol megszokott?

Természetesen ez nekünk is öröm. Nagyon kevés helyen van belvárosi, városi szakasz. Olyan ahol mérve is van, tehát beleszámít az eredménye a versenybe, olyan viszont szinte nincs sehol. Én talán Kassán teljesítettem ilyen gyorsaságit utoljára. A város életében ez már kezdi visszahozni a „régi, szép időket”, alakul a dolog. Nyilván nem olyan ez, mint 20-30 évvel ezelőtt volt, de nem is szeretnék belemenni abba, hogy mi volt anno. Ahhoz képest, amilyen technikai sport ez és ahhoz képest, amilyen a régió helyzete, alakul a dolog és újra nagyon sokakat érdekel.

Lesz időd “üdvözölni” a pálya szélén nektek szurkolókat, vagy ne sértődjenek meg, ha ez most nem fog beleférni?

Természetesen ha olyan a helyzet, akkor látom, látjuk, hogy mi van a pálya mellett. De azért úgy próbálunk menni, hogy a külvilág amennyire lehet megszűnjön. Ha azt nézegetném, hogy kik állnak az út szélén, nem tudnánk gyorsan menni… De tudom, hogy nagyon sok szurkoló, ismerős lesz kint – kicsit “izgulok is” emiatt… Igyekszünk és nyilván próbálunk majd látványosan is menni ott, ahol ez nem megy az időeredmény rovására.

 

3100.hu Fotó: Rafael Tamás szerdán Bárna felé tesztelte a Posche 911 GT3-ast, felkészülten várják a “hazai” versenyhétvégét