Négysávosítás: a kisterenyeiek között van, aki várna egy jobb megoldásra

(Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)

 

Közmeghallgatást tartott a napokban Bátonyterenye önkormányzata – az egyik fő téma a 21-es négysávosítása volt. Több kisterenyei is annak adott hangot, hogy a jelenlegi formájában tervezett négysávosítás a településrésznek nem a legmegfelelőbb megoldás, tervmódosítást, illetve inkább elkerülő utat szeretnének.

 

A kisterenyeiek közül volt, aki azt vetette fel, hogy aluljárók helyett járdaszigeteket kellene építeni. Egyesek a jelenlegi tervek szerint megépítendő több körforgalom helyett T-elágazásokat vagy jelzőlámpákat szeretnének a kisterenyei szakaszra. Ezek beállításával ugyanis egy lendülettel menne át a forgalom a településrészen, szemben a körforgalmak okozta megnövekedő környezetszennyezéssel.

Lengyel Tamás, a város jegyzője válaszában összefoglalta: a 21-es út bővítésére vonatkozó mintegy nyolc éve kiadott építési engedély tavaly lejárt. Azt az önkormányzat nem kívánta meghosszabbítani, mert ők is úgy gondolták, hogy azokon szükségesek egyes módosítások. Azonban a másodfokú hatóság az önkormányzat elutasító határozatát felülbírálta és végül érvényben hagyta a nyolc éve kidolgozott terveket. Emiatt az önkormányzatnak beszűkült a mozgástere a változtatási igények terén.

Ezen a szűk kereten belül viszont mindent megteszünk annak érdekében, hogy szakmaibb, élhetőbb és használhatóbb legyen a 21-es

– tette hozzá a város jegyzője.

 

Nagy-Majdon József, Bátonyterenye polgármestere hozzátette: megfogalmazódott, hogy Kisterenye kettészakítása egy négysávos úttal nem a legcélszerűbb. Az önkormányzat emiatt a járdaszigetes megoldást preferálná – ebben a kérdésben lépéseket is tettek. A körforgalmak helyett ők is lekanyarodósávokat szeretnének. Ezeket megfogalmazták és eljuttatták a döntéshozókhoz. Kiemelte azonban: elkerülő útra, más nyomvonalra nincs lehetőség.

Két lehetőség van: vagy átmegy a forgalom gyorsabban, négy sávon, vagy nem építik meg és az ide szánt pénzt elviszik máshová

– tette hozzá.

 

Mi nem esnénk kétségbe, ha ez a szakasz nem épülne meg és a pénzt elvinnék máshová

– érkezett a lakossági reagálás. A gondolatmenet úgy folytatódott, hogy ha megépül a jelenlegi tervek szerint ez a szakasz, akkor nem várható, hogy a közeljövőben újra pénz érkezzen egy jobb megoldás kivitelezésére. Ha viszont nem épül meg, akkor a kisterenyei és salgótarjáni kényszer előbb-utóbb majd kikényszerít egy jobb megoldást és annak forrását is.

[highlight background=”#333″ color=”#fff”] Számunkra még az is sokkal jobb lenne, ha ez a szakasz kimaradna és nem épülne meg, de a két véglet között még elég sok megoldás lehet, amiről érdemes lenne beszélni [/highlight]

– vetette fel a közmeghallgatás egyik résztvevője.

 

Vagy élünk a lehetőséggel, vagy húzzuk le a rolót Bátonyterenyétől felfelé

– reagált Nagy-Majdon József. Kiemelte: ha nem épül meg az út, még nagyobb hátrányban kerül a térség. Hozzátette: lehet, hogy a kisterenyeieknek a komfortérzetét csökkentheti a négysávos út, de a másik oldalról nézve, ha nem épül meg a négy sáv, a hátrány – amit ez okoz – sokkal nagyobb lesz.

 

A 21-es főút négysávosításából hátralévő kilométereket öt szakaszra osztották. Ebből három esetben már zajlik a kivitelezés, kettő esetben pedig – köztük a kisterenyei érintettségűvel – a közbeszerzési eljárás zajlik.

 

A közmeghallgatást a Bátonyterenye TV felvételén lehet megtekinteni.

 

Közmeghallgatás Bátonyterenyén (2016.11.07.)

Uploaded by BatonyterenyeTV on 2016-11-08.

 

Kiemelt fotó: Zajlik a kivitelezés a 21-es főúton (Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)