Megkezdődött a 21-es újabb három szakaszának négynyomúsítása

 

Újabb négysávos szakaszok építését kezdik meg a 21-es főúton Nógrád és Heves megyében, a beruházás alapkövét múlt héten szerdán helyezték el Mátraszőlős határában. A három új szakasz mintegy 15 kilométeren készül el 2018 májusára, a beruházási érték nettó 22 milliárd forint.

 

Becsó Zsolt, a kelet-nógrádi térség országgyűlési képviselője az ünnepségen elmondta: Heves megyében Hatvan és Lőrinci, Nógrádban Szurdokpüspöki-Pásztó, valamint Pásztó-Tar között valósulnak meg a fejlesztések.

 

3100.hu | Így “négysávosul” tovább a 21-es

Így “négysávosul” tovább a 21-es A napokban jár le a kivitelezést elvégezni szándékozók ajánlattételi határideje a 21-es számú főút négynyomúsításával kapcsolatos munkákra. A “Heves I.”, “Nógrád II.” és “Nógrád III.” szakaszokkal az M3 csomópontjától egészen a Tar közelében található Sztupa térségéig (az ott már most is négysávos szakasz északi végéig) egybefüggően négysávossá válik Kelet-Nógrád főútvonala.

 

Hozzátette: az M3-as autópálya és Salgótarján közötti 52 kilométeres szakaszon a beruházások elkészülte után 11,7 kilométernyi utat kell még megépíteni ahhoz, hogy végig négysávos legyen a 21-es főút. A képviselő hangsúlyozta, hogy Nógrád megyében a 21-es főút négysávossá tétele a legnagyobb volumenű beruházás. Emlékeztetett arra, hogy a fejlesztés még 2001-ben kezdődött Salgótarjánnál. Kitért arra is, hogy a még hátralévő két szakasz megépítése – Mátraverebély és Vizslás-Újlak között – a Modern Városok program keretében kötendő megállapodás része lesz.

 

Mint az az eseményen kiosztott projekt-összefoglaló dokumentumból kiderül: az említett, fennmaradó két szakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési felhívás várhatóan még ebben a hónapban megjelenik és eredményes eljárás esetén a kivitelezés ezen szakaszokon is még az idei év végén elkezdődhet.

 

Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója ismertette: a beruházás eredményeként az M3-astól Mátraszőlősig egybefüggően kétszer kétsávos lesz a főúti hálózat. Az út tervezési sebessége 90 kilométer/óra, de vizsgálják a 110 kilométeres/órás sebesség lehetőségét is. A közlekedés biztonságáért csomópontokat, turbó körforgalmakat, gyalogos átkelőket építenek. Kiemelte, a lehető leghamarabb szeretnék elindítani a hiányzó két szakasz építését is.

 

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a Nógrád megyei ünnepségen úgy fogalmazott:

ez az út lényegesen több annál, mint egy infrastruktúra fejlesztés, ez az útvonal annak a bizonyítéka, hogy Magyarország végre, sok évtized után törleszti az adósságát, vagy annak nagy részét Nógrád megyével, Észak-Magyarországgal szemben.

Jelezte, hogy a kormány kötelezettséget vállalt a 23-as és a 25-ös út kapacitásnövelésére is.

 

Balla Mihály, Nógrád megye fejlesztési biztosa a rendezvényen kijelentette: ez a fejlesztés megmutatja, Magyarország kormánya mindent megtesz, hogy a nehezebb helyzetű térségek fel tudjanak zárkózni.

 

MTI nyomán