Jó szolgálatot tesznek a jegyvizsgálók testkamerái Nógrád megyében is

A tapasztalatok szerint hatékonynak bizonyult a jegyvizsgálók elleni támadások megelőzésében a testkamerák alkalmazása, így a MÁV-START további, közel ezer darab kamera beszerzését tervezi – közölte a vasúttársaság.

A MÁV-START közleményéből kiderül: testkamerát 2019 szeptembere óta vehettek igénybe munkatársaik, kezdetben 12 telephelyen 103 eszköz állt rendelkezésükre, majd 2020-ban újabb 66 kamera érkezett. Mint írják, a társaság kiemelten fontosnak tartja a munkatársait ért bántalmazások megelőzését, elkerülését, testi-lelki épségük megőrzését, ezért döntött majdnem ezer újabb eszköz beszerzése mellett. Céljuk, hogy biztosítani tudják az összes szolgálatban lévő jegyvizsgáló számára a testkamera használatát, minden szolgálati helyen.

A vasúttársaság eddig összesen 169 kamerát telepített, és számos más járat mellett a Balassagyarmatról induló vonatokon is sikerrel alkalmazták ezeket. A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága portálunk megkeresésére elmondta:

a Vác-Balassagyarmat és az Aszód-Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalakon ez idáig 47 kollégájuk 68 esetben vett fel szolgálatra testkamerát, és 329 vonatot kísértek az eszközzel, ezeken egy támadás sem történt.

A 2020-as év Nógrád megye egészén atrocitásoktól mentes volt a vasúttársaságnál, idén eddig egy jegyvizsgálót bántalmaztak. A Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság közleményéből kiderül: az eset április 17-én, a délelőtti órákban történt Mátraverebélyben, ahol egy 27 éves férfi egy hosszú fémtárggyal dobta meg a vasúttársaság kollégáját, aki végül sérülés nélkül megúszta a támadást.

A MÁV nem válaszolt arra a kérdésünkre, hogy Kelet-Nógrád vasútvonalán is rendelkezésre állnak-e majd testkamerák, a vonalat a témában kiadott közleményükben sem jelölték meg azon helyszínek között, ahová az új eszközök kerülnek.

A testkamerák alkalmazása nem az egyetlen lehetőség a megelőzésre, hanem egy intézkedéssorozat része – fejtette ki közleményében a MÁV-START . A hasonló esetek megelőzése érdekében tavaly ugyanis csaknem 140 ezer órában kísérték a vonatokat biztonsági személyzettel a vasútőrök, ezen felül pedig közel 5000 órában együttműködési megállapodás alapján polgárőrök is. A testkamera viselése tavaly ősztől már hét vonalon kötelező, az eddig jellemzően problémás járatokon pedig azóta minimálisra csökkent a bántalmazások száma.

 

Kiemelt fotónk illusztráció! (Fotó: MÁV | Facebook)