Iránytű 2016: Hollókőé az év turisztikai kommunikációs kampánya

 

A napokban ünnepélyes keretek között vehették át elismeréseiket a 2016-os Iránytű turisztikai kommunikációs verseny díjazottjai.

 

A Turizmus Trend/Vendég&Hotel idén 11. alkalommal meghirdetett versenyének célja, hogy elismerje a legjobb turisztikai kommunikációs megoldásokat az elmúlt egy évből. Idén is hét kategóriában várták a jelentkezőket, közel hatvan nevezés érkezett. A beadott munkákat szakmai zsűri értékelte a Turizmus Trend szerkesztőségében. A pályázatokban nem csak a tartalmat és a hatékonyságot figyelte a zsűri, hanem a kreativitás, a dizájn és a pályázatok koherenciája is fontos szempont volt, de a beadott pályázatok színvonala is sokat nyomott a latba.

Az integrált kampányok között első helyezettnek választották a nógrádi világörökségi település “Hollókő, az élő falu” kampányát. A Hollókői Világörökség-kezelő Nonprofit Kft. emellett “Az év turisztikai kommunikációs kampánya fődíjat” is elnyerte – írja a Turizmus Online.

 

Kelecsényi Péter, a Hollókői Világörökség-kezelő Nonprofit Kft. vezetője nemrégiben a Rádió Focus Naprakész című, reggeli információs magazinjában műsorvezetői kérdésre elmondta: véleménye szerint a – fenti arculat kidolgozását is magába foglaló – nagy volumenű turisztikai fejlesztések jól hasznosultak a településen. Az idei volt az első olyan Hollókői Húsvéti Fesztivál, melyen a látogatók már minden fejlesztési helyszínen élvezhették és kihasználhatták a beruházások, a befejeződött fejlesztések eredményeit. Az eredményes fejlesztéseket támasztja alá, hogy az előzetes, becsült adatok alapján rekordot döntött az idei háromnapos fesztivál: a szervezők 15.000 – 16.000 látogatót fogadtak a világörökségi faluban. Hollókőn az egységes jegyrendszer bevezetése a következő lépés, melyre hamarosan sor kerül. Ennek eredményeképpen a korábbi, közelítő értékekkel ellentétben immáron pontos számot kaphatnak majd a településen arról, hogy mikor mennyi látogató érkezik Hollókőre.