Folytatódik a kivitelezés a 21-esen

Munkálatok a 21-esen (Fotó: Gyurkó Péter)

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban 85% uniós és 15% hazai forrás segítségével közel 10 km hosszan 2×2 sávossá bővítik a 21-es számú főutat Nógrád és Heves megyében. A tavaly kora tavasszal indult kivitelezés előrehaladásáról Becsó Zsolt a térség országgyűlési képviselője, Nagy-Majdon József Bátonyterenye polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője számoltak be ma délelőtt a Szurdokpüspöki magasságában található csomópontnál. A téli leállás után folytatódhat a kivitelezés.

Azt mondják várhatóan nyár végére kész lesz

Becsó Zsolt, a térség országgyűlési képviselője elmondta:

A 21. sz. főút fejlesztésének kulcsszerepe van a térség felzárkóztatásának szempontjából. A 2014-2020-as uniós költségvetési időszakban bízunk benne, hogy a főút fejlesztése Salgótarjánig megvalósulhat, így a kelet-nógrádi régió kiemelt gazdasági szereplővé válhat.

Nagy-Majdon József, Bátonyterenye polgármestere kifejtette:

Ezidáig a gazdasági szereplőket az infrastruktúra fejletlensége eltántorított a térségi beruházásoktól. Hazai és uniós források segítségével a 21. sz. főút, illetve a 23. sz. és a 25. sz. főutak korszerűsítésével Bátonyterenye bekerülhet a gazdasági vérkeringésbe, ezáltal a település a befektetők számára is vonzó célpont lehet.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette:

A teljes felújítás várhatóan 2015. nyár végére befejeződhet. A kivitelező előreláthatóan árpilis folyamán a Nógrád megyei szakaszon is áttereli a forgalmat az új bal pályára. A munkálatok mindkét szakaszon gőzerővel folynak. Az átépítés ideje alatt a teljes szakaszon forgalomterelés és sebességkorlátozás van érvényben.

A Nógrád megyei szakasz

Jobbágyi-Szurdokpüspöki települések között a hiányzó, jelenlegi 2×1 forgalmi sávos 4,5 km hosszú utat, 2×2 forgalmi sávra bővítik, a szakasz ezt követően csatlakozik majd a már megépült 2×2 sávos úthoz. Jobbágyinál szintbeli turbó típusú körforgalmat, az Apponyi úton új gyalogos aluljárót építenek ki, a Sport utca folytatásában közvilágítással ellátott gyalogos felüljárót alakítanak ki. Szurdokpüspökinél a 2406 j. bekötő út csatlakozásánál egy különszintű rombusz-típusú csomópontot építenek ki. A bekötő utat átemelik, majd külön körforgalmakon keresztül, gyorsító-lassító sávokkal fog csatlakozni a 21. sz. főút 2×2 sávjához.

A tavalyi évben befejezett nagyfeszültségű hálózat kiváltási munkák befejezését követően a forgalom már a megépült új szakaszon halad. Jobbágyi előtt folyamatos a rézsűképzés, a humuszolás és a padka építési munka. Épül a gyalogos aluljáró és a turbó körforgalom. A szakasz elején és végén a meglévő bal pályáról az új pályatestre a forgalom átterelése megtörtént, jelenleg folyik a régi útpálya bontása és az új pályaszerkezet kialakítása. A település határában lévő benzinkút átépítése is folyamatban van. Szurdokpüspökinél a különszintű csomópontnál, az acélszerkezetű öszvérhíd hídfők építése zajlik, valamint a hídépítés mellett folyik a le- és felhajtó ágak aszfaltozása is.

A Heves megyei szakasz

A 21. sz. főút Heves megyei szakaszon, Lőrinci és Apc között a hiányzó, jelenlegi 2×1 forgalmi sávos 5,3 km hosszú utat 2×2 forgalmi sávra bővítik és így fog majd csatlakozni a már megépült 2×2 sávos úthoz. Lőrinci végében gyalogos aluljárót, a Petőfibányai bekötőút (Vörösmajori úton) és a 21-es út keresztezésében turbó körforgalmat, Zagyvaszántó végén szintén turbó körforgalmat, a Szuha patak felett felüljárót, Szarvasgede-Apc, Baromfitelepnél különszintű csomópontot építenek ki.

A még bővítés előtt lévő szakaszokon folyik a régi út bontása. Folyamatos az elbontott burkolat alatti pályaszerkezet kialakítása. A régi burkolatról az új nyomvonalra megtörtént a gépjárművek átterelése. Lőrinci és Zagyvaszántó belterületén a két turbó típusú körforgalom, valamint a Lőrinci belterületén létesítendő gyalogos aluljáró építése is ütemterv szerint halad. A kivitelező építi a szegélyeket, a rázó- és a térburkolatokat, a körforgalmi csomópontok kivitelezéséhez kapcsolódóan párhuzamosan alakítja ki az új közvilágítási hálózatot is.

Az Apc külterületén található műtárgy hídgerendái, bennmaradó szádlemezek lehajtása és a műtárgy víz alatti beton készítése folyamatban van. Tavasszal szinte a teljes szakaszon megkezdődik a töltésépítés. A jobb pályán 4,5 km hosszan pedig megkezdődik a földmunka és a humuszolás.

Ennyiből

A Heves megyei szakasz kivitelezését a Swietelsky Magyarország Zrt. nettó 8.111.532.217 forintért, a Nógrád megyei szakasz korszerűsítését a Swietelsky Magyarország Kft. és a HE-DO Kft. által alkotott konzorcium nettó 5.497.128.920 forintért végzi.

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtóközleménye nyomán

Kiemelt fotó: Munkálatok a 21-esen (Fotó: Gyurkó Péter)