Csak időpontfoglalással történik az ügyintézés a kormányablakokban

A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében szerdától előzetesen időpontot kell foglalni a kormányablakokba és az okmányirodákba, továbbá a Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok (“KAB buszok”) ügyfélfogadása határozatlan ideig szünetel – közölte kedden délután a Nógrád Megyei Kormányhivatal.

A tájékoztatás szerint az ügyfelek és az ügyintézők életének és egészségének megóvása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi járványügyi intézkedések bevezetése vált indokolttá:

  • a kormányablakokban és az okmányirodákban nincs lehetőség sorszámot húzni, az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással lehetséges – időpontot foglalni ügyfélkapus azonosítóval a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve ügyfélkapu regisztrációval nem rendelkező ügyfeleinknek a 1818-as éjjel-nappal ingyenesen hívható telefonszámon lehet;
  • a Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok (“KAB buszok“) ügyfélfogadása átmenetileg felfüggesztésre kerül;
  • az elkészült okmányok személyes átvételére az ügyfélszolgálatokon nincs lehetőség, a kormányhivatalok és járási (fővárosi kerületi) hivatalok által kiállított hivatalos okmányokat – a korábban tett rendelkezéstől függetlenül – kizárólag postai úton kézbesítik;
  • az ügyfélszolgálatokon korlátozhatják az egyidejűleg az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számát.

A kormányhivatal továbbra is azt kéri, hogy az ügyfélszolgálatokat csak halaszthatatlan esetben keressék fel személyesen, ehelyett válasszák az elektronikus ügyintézési felületeket és telefonon kérjenek tájékoztatást. Javasolják, hogy amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, az ügyféltéren kívül, lehetőség szerint egymástól legalább 1,5-2 méter “szociális” távolságot tartva várakozzanak.

 

Magyarország területén érvényes marad a lejárt okmány is

A korábbi kormánydöntések értelmében a 2020. március 12-t követően lejáró, a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az okmányok megújítására jelenleg tehát nincs szükség, azokat Magyarország területén továbbra is használhatják, külföldön azonban nem érvényesek a lejárt okmányok. Azok tehát, akiknek külföldön is érvényes okmányra van szükségük, lejárt okmányaikat meg tudják hosszabbítani a kormányablakokban.

A kormányhivatal azt javasolja, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe. A leggyakoribb 750 ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés (a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy telefonos azonosítással történik), továbbá valamennyi ügyben lehetőség van a kérelem benyújtására az e-papír szolgáltatás használatával (a bejelentkezéshez szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges). Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket.

 

Kiemelt fotónk illusztráció! (Fotó: Botár Gergely | kormany.hu)