Bútorék magasan győztek, Vincze Ferencék defekt miatt búcsúztak a Veszprém-ralitól

A többszörös bajnok Bútor Róbert-Tagai Róbert kettős magasan verte a mezőnyt a július 5-7. között megrendezett 26. Taxi4 Veszprém-ralin, az országos bajnokság negyedik futamát. A páros úgy autózta végig a 9 gyorsasági szakaszt a Skoda Fabia R5-el, mintha még ma is aktív versenyzői lennének a bajnokságnak. Már a verseny kezdetén az élre törtek, így szerezve meg életük első abszolút győzelmét egy veszprémi futamon. A párossal ebben a formában, ezzel az autóval legközelebb már csak a Mikulás Rallye-n találkozhatunk, de az nem része az országos bajnokságnak.

A tavalyi címvédő magyar bajnok páros Hadik András és Kertész Krisztián Ford Fiesta R5-el idén a második helyet zsebelhette be, amihez egy kis szerencse is társult, hiszen a Balogh János-Holczer Dániel duó defektje miatt kerülhettek ebbe a pozícióba. Ám Hadikék ennek is örülnek, ugyanis évek óta nem sikerült nekik előkelő helyet elérni Veszprém Rallyen. A Balogh-Holczer páros így a harmadik hellyel kellett, hogy beérje, de ők sem keseredtek el, most már készek felvenni a versenyt a többiekkel az általuk vezetett Skoda Fabia R5-el murvás talajon is.

A Shell Helix Ultra párosa Turán Frigyes és Bagaméri László ugyan megnyerte a szombati kvalifikációs etapot, de vasárnap épphogy lecsúsztak a dobogóról. A korábban összetettben harmadik helyezett Turán-Bagaméri páros az egész verseny alatt műszaki problémákkal küzdött a Ford Fiesta R5-el, ám a hirtelen jött szakadó esőnek köszönhetően új erőre kaptak, és magukénak tudhatták a vasárnap utolsó gyorsasági szakaszát. Ötödikként érkeztek célba a szécsényi Velenczei Ádám és Zsiros Gábor Citroen C3 R5-jükkel. Az elmúlt évek kudarcait elhagyva ugyan nem dobogóra álltak, de bekerültek a legjobb ötbe az idei Veszprém Rallye-n.

A nógrádi párosok közül Rafael Tamás és Vadász Sándor a veszprémi futamon most kivételesen nem a híres Porsche-val indult, hanem egy fehér Mitsubishi Evo X-el. Célba sajnos nem tudtak érni (ezúttal sem), mert a mezőny vége felé kitört a jobb első kerekük. Az R2-es mezőnyben induló szintén nógrádi Tim Gábor-Timár Tamás duóra is rájárt a rúd, célba ők sem értek: a harmadik gyorson kitört az Opel Adam R2 bal első kereke. Ez volt az idei második kiesésük.

Tavaly egy nagy bukás következtében ugyanitt kellett feladniuk a versenyt, vasárnap pedig egy jobb első defekt miatt kellett kiállnia az összetettet vezető Vincze Feri-Bacigál Igor párosnak. Az eddig mindhárom alkalommal abszolút győztes szécsényi versenyző és navigátora a magyar bajnokság negyedik versenyén már a második gyorsasági szakaszon kénytelen volt kiszállni a folytatásból a Korda Racing Skoda Fabia R5-ös versenyautójával.

“Úgy látszik, Veszprém városban nem igazán mi vagyunk a favoritok” – mondta Vincze Ferenc. Az R5-ös Skoda jobb első felnije eltört, a páros igazából nem is tudja, hogyan és hol szerezték ezt a sérülést. A tankoló zónáig még sikerült begurulni az autóval, ám ott a csapat közös megegyezéssel úgy döntött, hogy ezt a versenyt feladják, a murva idén is kifogott rajtuk. A csütörtöki teszten is komplikációk adódtak az autóval, Csehországba kellett utazni egy alkatrészért. “Csalódott vagyok, pont mikor már kezdtünk belelendülni, hirtelen defektet kapunk a verseny elején” – tette hozzá a szécsényi versenyző. Elkeseredve azonban egyáltalán nincs a duó, mert a mezőnyt még mindig magasan, 33 ponttal vezetik, így második helyre szorítva a Turán-Bagaméri párost.

Az idei Veszprém-ralun a mezőny összesen 400 kilométert tett meg, ebből 125 kilométer volt a gyorsasági szakaszok hossza. A magyar bajnokság következő versenyét augusztus 23-25. között rendezik meg Ózd és Salgótarján térségében.

 

Kiemelt fotó: A többszörös bajnok Bútor Róbert-Tagai Róbert kettős a Veszprém-ralin (Fotó: Csikó Milán | Instagram)