Befejeződött a 21-es út Hatvan és Lőrinci közötti szakaszának bővítése is

A 21-es számú főút fejlesztése több ütemben, több szakaszon zajlott és zajlik jelenleg is. Alig egy hónapja adták át a forgalomnak az újabb elkészült nógrádi szakaszokat, ennek köszönhetően már használhatják az autósok a Szurdokpüspöki és Pásztó közötti 4,5 kilométeres, valamint a Pásztó és Mátraszőlős, illetve Tar közötti mintegy 3,7 kilométer hosszú kétszer kétsávos szakaszokat. A teljes beruházás a Tar és Mátraverebély, valamint a Mátraverebély és Bátonyterenye közötti szakaszok fejlesztésének befejezésével zárul várhatóan jövő tavasszal.

Hatvan és Lőrinci között több mint 6,5 kilométeren bővítették kétszer kétsávosra az utat, amely 90 km/h tervezési sebességgel épült, azonban megkezdődött bizonyos szakaszok 110 km/h-s kijelölése is, ezeken rövidesen emelt sebességgel közlekedhetnek majd az autósok. A beruházás befejezését hétfőn, a főút nagygombosi csomópontjában jelentették be, a terelőbójákat kedden szedik be.

A beruházás keretében a nagygombosi csomópont területén különszintű csomópontot alakítottak ki, a Lőrincihez tartozó Mátravidéki Erőmű lakótelepe felé vezető út csatlakozásánál pedig szintbeni “T” csomópont létesült, amelyben valamennyi kanyarodási irány számára lassító, illetve becsatlakozási sávokat alakítottak ki. A Heréd–Lőrinci összekötő út keresztezésénél lévő szintbeni csomópont területén új különszintű csomópont épült, aminek köszönhetően a mellékút a jelenlegi csomóponttól délre, a főút felett megépült új hídon vezet át.

Szabó Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkára, a térség országgyűlési képviselője elmondta: “A megépített és még épülő szakaszok Nógrád és Heves megye számára is nagyon fontosak, hiszen a fővárossal kötjük össze ezt a térséget. Ezen túlmenően kiemelt szerepe van a munkahely teremtésben is, hiszen munkaalapú társadalmat építünk. A munka nem áll meg azt követően sem, amikor a főúti szakaszok teljesen megépültek, következhetnek a mellékutak fejlesztései.”

Dr. Pajtók Gábor, Heves megye kormánymegbízottja kiemelte: “A kétszer kétsávos út nemcsak gyorsabbá, hanem biztonságosabbá is teszi a közlekedést az alárendelt utakat bekapcsoló csomópontoknak köszönhetően is. Egyes térségek népességmegtartó képessége szoros összefüggésben van többek között az infrastruktúrális feltételek meglétével. Észak-kelet Magyarország térségeinek demográfiai tendenciái nagymértékben függnek a munka-, és jövedelemszerző lehetőségektől, ezért számunkra különösen fontos a közlekedési infrastruktúra fejlesztésének gazdaságélénkítő hatása a 21-es út mentén, illetve az ehhez kapcsolódó utak mentén lévő településeken élők mobilitásának növelése.”

Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese (Fotó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)
Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese (Fotó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)

Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese a megyében zajló további útfejlesztésekről is beszámolt: “Heves megyében nem csak a 21-es számú főút fejlesztése zajlik. Idén őszre megépül az M25-ös autóút északi üteme, és már nyáron befejezik a kapcsolódó beruházásokat: megvalósul a 252-ös számú főút rekonstrukciója és megépül a 2502 jelzésű út Andornaktálya elkerülő szakasza is. Kedden tartjuk az M25 déli ütemének szakaszindító sajtótájékoztatóját is: a mintegy 15 kilométer hosszú szakasz építése 2020 nyarára készülhet el, ezzel megvalósul Eger bekötése a gyorsforgalmi úthálózatba.”

A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg uniós és hazai forrás felhasználásával, mintegy nettó 8,5 milliárd forintból. A kivitelezést a Swietelsky Magyarország Kft. és a HE-DO Kft. által alkotott konzorcium végezte el – foglalta össze a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

 

(Kiemelt fotó forrása: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)