Az ütemtervnek megfelelően épülnek a 21-es út nógrádi szakaszai

A főút fejlesztése több ütemben, több szakaszon zajlott és zajlik jelenleg is. Az idén átadott egy Heves és két Nógrád megyei szakasz építése még 2016 tavaszán kezdődött meg. 2018 februárjától Szurdokpüspöki és Pásztó között 4,5 kilométeren, Pásztó és Mátraszőlős, illetve Tar között mintegy 3,7 kilométeren, márciustól pedig a Hatvan és Lőrinci közötti 6,55 kilométeres szakaszon már 2×2 sávon közlekedhetnek az autósok – emlékeztet közleményében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Tavaly júniusban indult el a Tar és Mátraverebély, valamint a Mátraverebély és Bátonyterenye közötti újabb 11,3 km hosszú út négynyomúsítása is. A kivitelezés várhatóan 2019 tavaszán fejeződhet be.


Tar és Mátraverebély térségében a közműépítési munkák hátralévő feladatait végzi a kivitelező. A földmű és vízépítési elemek építése több szakaszon folyamatosan zajlik, a tari bekötőút utáni 21-es bal főpályán, közel 1 kilométer hosszon elkészült a pályaszerkezet az aszfalt kötőréteg szintjéig. A sámsonházi különszintű csomópont műtárgyának pályalemeze és kiemelt szegélyei elkészültek. Folyamatban van a szakasz elején lévő műtárgy és a sámsonházi csomópont gyalogos aluljárójának építése. A Tar felé vezető úton épülő műtárgy cölöpalapozása és a 21-es főpályán épülő vadátjáró bal oldali hídfője elkészült. Mátraverebélyben a két gyalogos aluljáró építése a közműkiváltások befejezését követően hamarosan folytatódik.

A forgalom jelenleg a meglévő 21-es úton halad 60 km/órás sebességkorlátozás mellett, egyes lokális kiegészítő korlátozásokkal. Az erre közlekedőket a későbbiekben több forgalomtechnikai alütemben terelik majd át az elkészült új pályára, ezután kezdődhet meg a régi 21-es út pályaszerkezetének bontása és újjáépítése.

Bátonyterenye és Vizslás települések között a külterületi szakaszon a forgalom átterelése az új bal pályájára áprilisban megtörtént 60 km/órás sebességkorlátozás mellett. Ezzel együtt megkezdődött a korábbi főúti burkolat bontása és átépítése (későbbi jobb pálya). Hatvan felé külterületen az új bal pálya 90 százalékban elkészült, erre június közepéig több ütemben, szakaszosan terelik át a forgalmat sebességkorlátozás mellett és megkezdődik a jobb pálya bontása is. A Bükk-völgyi-patak feletti főúti híd építése kapcsán terelőút épül, melyet június második felétől használ majd a gépjárműforgalom.

Bátonyterenye belterületén a közműépítési munkák nagyrészt befejeződtek. Jelenleg az útpálya aszfaltozása, a csomópontok (Névtelen u., József A. u., Jászai M. u., Köztársaság út) átépítése és a közvilágítás kiépítése zajlik 30 km/órás sebességkorlátozás mellett. A csomópontokat június közepétől fokozatosan visszaadják a forgalomnak és június végéig két ütemben a megépült új bal pályára is átterelik a forgalmat. Ezen időszak alatt többször kell számítani a gyalogátkelőhelyek és a buszmegállók ideiglenes áthelyezésére, valamint a keresztező utak forgalmának átmeneti korlátozására.

A 21. sz főút öt szakaszán összesen 26,1 km hosszan valósul meg a négynyomúsítás. A beruházás teljes befejezését követően rövidül a menetidő az M3 és Salgótarján között, az új csomópontoknak is köszönhetően jóval biztonságosabb lesz a közlekedés. A kivitelező Tar és Mátraverebély térségében a SWIETELSKY Magyarország Kft. – HE-DO Kft. – KM Építő Korlátolt Felelősségű Társaság, mint közös ajánlattevő, a Bátonyterenye és Vizslás közötti szakasz építését a HE-DO Kft. – SWIETELSKY Magyarország Kft. – KM Építő Korlátolt Felelősségű Társaság, mint közös ajánlattevő végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg uniós és hazai forrás felhasználásával.

 

(Fotók: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.)