Az elektronikus ügyintézés nem csak járvány idején lehet hasznos

Az online ügyintézés már évek óta velünk van, az utóbbi hónapokban azonban minden eddiginél fontosabb szerepet kapott. A járvány visszaszorításának egyik fontos eleme lett a személyes találkozások számának csökkentése, ebben pedig nagy segítséget jelent, ha minél többen intézik ügyeiket elektronikus úton. A Csemete CsaNa Alapítvány digitális szemléletformáló programjában a résztvevők többek között megismerhették az elektronikus közigazgatási szolgáltatásokat is, melyek segítségével bárhol és bármikor intézhetik ügyeiket.

Portálunk a témában megkereste a Nógrád Megyei Kormányhivatalt, ahol jelenleg szintén a digitális ügyintézésre ösztönöznek mindenkit: az online felületek használata ugyanis jelentősen csökkenti az ügyintézők és az ügyfelek közötti találkozások számát, a kormányablakok és a további kormányhivatali ügyfélszolgálatok forgalmát. Jelenleg mindannyiunk közös érdeke, hogy személyes ügyintézésre csak halaszthatatlan esetben jelenjenek meg az állampolgárok; javasoljuk, hogy elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online lehetőségeket vegyék igénybe – húzta alá a kormányhivatal.

Közleményükben kiemelték: bár az online ügyintézési lehetőségek jelentős része már korábban is a lakosság rendelkezésére állt, a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében a kormányhivatalok jelenleg kifejezetten kérik is az ügyeiket intéző állampolgárokat, hogy részesítsék előnyben ezeket a lehetőségeket.

A járványhelyzet idején tehát különösen előnyös az ügyintézés e formája, azonban máskor is számos előnye lehet.

Többek között nem kell alkalmazkodnunk az irodák nyitvatartási idejéhez, hiszen bárhol és bármikor elérhetőek ezek az oldalak. Ki sem kell mozdulnunk az otthonunkból, így rengeteg időt és akár még pénzt is spórolhatunk. Ráadásul ma már rengeteg féle ügyet intézhetünk elektronikusan, amihez egy gyors azonosítás után hozzá is kezdhetünk.

A projekt az “Online kormányzati, közigazgatási és e-egészségügyi szolgáltatások terjedésének és a digitális jólét megteremtésének elősegítése országos, illetve helyi civil és szakmai szervezetek támogatásával” című, GINOP-3.3.3-17 számú pályázati felhívás keretében valósult meg. A rendelkezésre bocsátott 17 494 830 forint támogatást az Európai Regionális Fejlesztési Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosította. Az Európai Unió támogatásával megvalósult projektről bővebben a csemete-csana-alapitvany.hu honlapon, továbbá cikksorozatunkban olvashatnak.

A leggyakoribb ügykörök online is intézhetők, továbbá a hatósági ügyekben elektronikusan is benyújthatók kérelmek. Jelenleg a leggyakoribb 750 ügykörben érhető el az elektronikus ügyintézés – a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy telefonos azonosítással történik. Mindezeken túl valamennyi ügyben lehetőség van a kérelem benyújtására az e-papír szolgáltatás használatával (a bejelentkezéshez itt szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges – zárta közleményét a Nógrád Megyei Kormányhivatal.

Kiemelt fotónk illusztráció! (Pixabay)