A “klasszikusokon” túl városi gyorsaságit is teljesít majd a rali mezőnye

A postai aluljáró és a Beszterce-lakótelepi körfogalom között is száguldanak majd szombaton a raliautók

Az Ózd és Salgótarján környéki térségre, de – ahogyan az a végleges versenykiírásból kiderül – leginkább a nógrádi megyeszékhelyre és a város környékének ikonikus gyorsasági szakaszaira figyelnek majd ezen a hétvégén az autóversenyzés szerelmesei. A megyeszékhelyen hétfőn a salgótarjáni városvezetés, a főszervezők és a nógrádi versenyzők közös sajtótájékoztatón ismertették a részleteket.

Fekete Zsolt elmondta: úgy látja és érzi, hogy az elmúlt két évhez hasonlóan idén is nagy várakozás előzi meg a Salgó Rallye-t, főleg, hogy ezúttal nem prológ, hanem városi gyorsasági szakasz került be a programba.

A salgótarjáni, városi gyorsasági átnézeti térképe
A salgótarjáni, városi gyorsasági átnézeti térképe

Salgótarján polgármestere kitért arra is, hogy régóta dédelgetett személyes vágya volt, hogy versenyzőként is induljon a futamon és bár az elmúlt két évben előfutóként már ott volt a pályákon, ezúttal a mezőnyben is kipróbálhatja magát navigátorként Molnár István mellett egy Mitsubishi EVO 6-ossal. Ehhez minden feltétel adott, miután a sajtótájékoztatón átvette a versenyzéshez szükséges licencét Berényi Ákostól, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség rallye szakágának vezetőjétől.

Adamovics Márk főszervező kiemelte, az elmúlt években többször volt már így, hogy Salgótarján és egy másik város összefogása eredményez egy ralihétvégét, ami mindig azt mutatta, hogy ez egy jó konstrukció. Jók az utak, jó az infrastruktúra, minden adott egy jó versenynek- mondta, hozzátéve, hogy 130 indulót láthat majd a közönség, ami a szezon végéhez közeledve egy jónak mondható létszám.

A Cered-Zagyvaróna, illetve Zagyvaróna-Cered szakaszon például szombaton és vasárnap is szinte egy perc szünet nélkül, folyamatosan láthatóak majd az autók: szombaton az ORB, az ORC és a MARB mezőnye, vasárnap pedig az ORB, az ORC, a Rallye2 és a Historic mezőnye – emelte ki a főszervező.

Adamovics Márk hozzátette: jó szolgálatot tesz majd a ralisport népszerűsítésének a salgótarjáni városi gyorsasági szakasz, de az is, hogy Salgótarján egy fesztivált is szervezett erre a hétvégére, ami egyértelműen arra mutat, hogy aki ide ellátogat a verseny miatt, egy komplex programon tud részt venni a teljes hétvégét tekintve.

Erről írtunk még a hétvégi rali kapcsán:

130 versenyautó a Salgótarján környéki utakon (benne az útlezárásokkal kapcsolatos információkkal)

Rafael Tamás: próbálunk majd látványosan is menni ott, ahol ez nem megy az időeredmény rovására

 

Velenczei dobogós helyezésben, Rafael szakaszgyőzelemben bízik

Velenczei Ádám tavaly pályafutása első dobogós helyezését ünnepelhette a salgótarjáni céldobogón, a szécsényi versenyző “hazai” versenyeként tekint az eseményre. A sajtótájékoztatón kiemelte: egy évtizeddel ezelőtt egy, a mai MARB versenyekhez hasonló eseményen, a ceredi pályán szeretett bele a raliba, így nagy örömmel várja a futamot. A hétvégének ezúttal a Hyundai R5-ös helyett egy Skoda Fabia R5-ös autóval és dobogós célokkal fognak nekivágni, az autóval kedden egy egész napos Herencsény és Cserhátszentiván közötti teszten “ismerkedtek meg közelebbről”.

Rafael Tamás jó versenyben és jó időjárásban bízik – utóbbi kapcsán kiemelte: nekik a száraz pálya kedvezne. A salgótarjáni raliversenyző úgy fogalmazott, hogy természetesen talán egy kicsivel azért jobban készülnek erre a hazai versenyre, mint más futamokra. Az esélylatolgatásra reagálva elmondta, hogy autójuk 3-4 szakaszra nagyon jó, a mezőny elejében szeretnének lenni és ha minden “stimmel majd”, akkor bizonyos gyorsaságikon esetlegesen a szakaszgyőzelemben is bíznak. A Porsche 911 GT3 menettulajdonságai miatt ez száraz és tiszta, felhordások nélküli szakaszokon sikerülhet majd elsősorban – tette hozzá Rafael Tamás.