Nyolc hónappal a határidő előtt elkészül a 21-es főút mátraszőlősi szakasza

Van ahol már a burkolati jelek felfestésénél tart a He-Do Kft. a Salgótarján gyorsforgalmi elérhetőségét célzó projektben Pásztó és Mátraszőlős környékén. Az útszakaszt várhatóan már idén átadják a forgalomnak – íjra a Magyar Építők építőipari portál.

 

A 21-es főút Nógrád megyei III. szakaszán (Pásztó-Mátraszőlős-Tar) 3,73 kilométer hosszan zajlik a négynyomúsítás, amelyet He-Do Kft. egyedül végez. A mélyépítő cég 2016 júliusában kezdte a kivitelezést, Salgótarján gyorsforgalmi elérhetősége érdekében további négy projektben zajlanak munkák a 21-es úton. A He-Do a projekt IV. és V. szakaszán is dolgozik, ezeken a területeken a Swietelsky Kft.-vel és a KM Építő Kft.-vel közösen.

A III. szakaszon már szinte teljes egészében elkészült a főpálya és a csomópontok földmunkája, illetve pályaszerkezete is. A hat új műtárgy (három csőáteresz és három híd) közül öt teljesen kész, egy pedig szerkezetkész állapotban van.

 

Nyolc hónappal a határidő előtt elkészül a 21-es főút mátraszőlősi szakasza (Fotó és további képek: Dernovics Tamás | www.magyarepitok.hu)
Nyolc hónappal a határidő előtt elkészül a 21-es főút mátraszőlősi szakasza (Fotó és további képek: Dernovics Tamás | www.magyarepitok.hu)

 

Már az utolsó simításokat végzik

Minden érintett közműinfrastruktúra kiváltásra került vagy védelembe lett helyezve. Csaknem kész a pásztói különszintű csomópont, a közúti mérlegelő és a földutak stabilizálása. Folyamatban van a forgalomtechnika kiépítése, azaz a burkolati jelek felfestése és a közlekedési táblák kihelyezése is. A vízépítési feladatok és a tervezett környezetvédelmi létesítmények szintén befejezés előtt állnak. Ősz közepén válik majd aktuálissá a fák és cserjék telepítése, valamint a csatlakozó területek füvesítése.

Bár a projekt szerződéses befejezési határideje 2018. július 2.,

a befejezés jelentős előteljesítéssel ez év október végére prognosztizált.

Ez azt jelenti, hogy várhatóan november végén teljes körűen forgalomba helyezik a 2×2 sávosra bővített harmadik szakaszt.

 

Forrás és fotók: Magyar Építők építőipari portál | www.magyarepitok.hu