Nógrád megye mind a hat járásában elérhetővé válik az adóügyintézés

NAV ügyfélszolgálat Rétságon

Hétfőn három nógrádi járásszékhelyen mutatta be a Nógrád Megyei Kormányhivatal és a NAV Nógrád Megyei Adó- és Vámigazgatósága a Kormányablakokban kialakított adó-ügyintézési pontokat. Az adóhivatal jelenleg a megye hat járása közül háromban van jelen: Salgótarjánban központi ügyfélszolgálatot, Balassagyarmaton és Pásztón ügyfélszolgálatot működtet. 2018. január 2-től kezdődően a NAV munkatársai már Bátonyterenyén, Rétságon és Szécsényben is fogadják majd az ügyfeleket, a helyi Kormányablakokban.

Sajtótájékoztató Szécsényben - Stayer László polgármester, Dr. Gaál Zoltán, a NAV megyei igazgatója, Dr. Szabó Sándor megyei kormánymegbízott és Balla Mihály, a térség országgyűlési képviselője
Sajtótájékoztató Szécsényben – Stayer László polgármester, Dr. Gaál Zoltán, a NAV megyei igazgatója, Dr. Szabó Sándor megyei kormánymegbízott és Balla Mihály, a térség országgyűlési képviselője

Balla Mihály, a nyugat-nógrádi térség országgyűlési képviselője az új ügyfélszolgálati pontokat bemutató rendezvényeken emlékeztetett rá: hosszú éveken keresztül egyetlen nyilatkozat kikérése miatt is Salgótarjánba kellett utazni adóügyintézés kapcsán. Ez a megye nyugati feléből adott esetben akár 150-200 kilométeres utazást jelentett, ami az autóval rendelkezőknek is jelentős teher volt, a tömegközlekedést használóknak azonban egészen biztosan elvitte egy egész napját. Ezen az már enyhített némileg, amikor a megyei adóhivatal Balassagyarmaton is irodát nyitott.

Balla Mihály kiemelte: ahhoz, ami a kormányhivatal és az adóhivatal együttműködésében most létrejött, csak gratulálni lehet. Azt tapasztalom, hogy a megyei kormányhivatal az emberek hétköznapjait próbálja megkönnyíteni, tényleg gyors munkát végeznek több száz ügykörben – tette hozzá Balla Mihály.

A Rétság környékén élőknek most már adóügyintézés kapcsán sem kell Balassagyarmatig utaznia – húzta alá az országgyűlési képviselő, aki azon véleményének is hangot adott, hogy az elmúlt időszakban bekövetkezett közigazgatási átszervezések által a felértékelődött a járási központok szerepe.

Dr. Gaál Zoltán, a NAV megyei igazgatója és Dr. Szabó Sándor megyei kormánymegbízott
Dr. Gaál Zoltán, a NAV megyei igazgatója és Dr. Szabó Sándor megyei kormánymegbízott

Dr. Szabó Sándor, a Nógrád Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja emlékeztetett rá: a polgári kormány 2010-től folyamatosan azon dolgozik, hogy az állampolgároknak könnyebb, gyorsabb és kényelmesebb legyen az ügyintézés.

A kormány idén nyáron határozott arról, hogy az országban több helyen betelepíti a NAV-ot a kormányablakokba. Egészen pontosan ott, amely városokban nem volt elérhető az adóügyintézés – ezzel a lépéssel ez Nógrád megyében mind a hat járásszékhelyen elérhetővé válik” – ismertette a kormánymegbízott.

Dr. Szabó Sándor kiemelte, hogy nem egyedi az irány, hiszen az általános fejlesztések is efelé mutatnak: a kormányhivatal más ügykörök tekintetében is azon dolgozik, hogy lehetőleg ne az ügyfél, hanem az irat “utazzon”. Zárásként arra kérte az állampolgárokat, lehetőség szerint terjesszék a hírét a helybeli ügyintézésnek, hogy a legtöbb esetben nem feltétlen kell autóba ugrani vagy buszra ülni – vagy ha igen, akkor csak a járási központig.

Kormányablak Szécsényben
Kormányablak Szécsényben

Dr. Gaál Zoltán, a NAV Nógrád Megyei Adó- és Vámigazgatóságának igazgatója kiemelte: a mai világban az időnek óriási jelentősége van, így üdvözítő, ha az adó-ügyintézéshez sem kell időigényes módon nagyobb távolságokat utazni.

A 2018. január 2-vel megnyíló kormányablaki ügyintézési helyeken az ügyek széles palettáját tudják majd elintézni az állampolgárok a hét mind az öt munkanapján, igazodva a NAV ügyfélszolgálatainak általános nyitva tartásához” – mondta az igazgató.

Dr. Gaál Zoltán hozzátette: várakozásaik szerint – a település földrajzi elhelyezkedése okán – a három nógrádi helyszín közül talán Rétságon lehet majd a legnagyobb érdeklődés az új ügyintézés lehetőség iránt. Kitért arra is: a NAV igyekszik igazodni a kor elvárásaihoz és az ennek megfelelő platformok legtöbbjén már elérhető a szervezet. Ugyanakkor el kell fogadni, hogy ezeket az ügyintézési módokat nem feltétlen tudja (vagy akarja) mindenki használni és továbbra is legkönnyebb élő szóban segítséget nyújtani, továbbra is fontos a személyes kapcsolattartás – tette hozzá.

NAV ügyfélszolgálat Bátonyterenyén
NAV ügyfélszolgálat Bátonyterenyén

 

A polgármesterek üdvözlik az újabb előrelépést

Hegedűs Ferenc, Rétság polgármestere emlékeztetett rá: már a Kormányablak városba érkezése is jelentős előrelépés volt. Ezért és a mostani előrelépésért a város és a térség településein élők nevében csak köszönetet tudok mondani – kommentálta a NAV ügyfélszolgálati pont kialakítását a településvezető.

Stayer László, Szécsény polgármestere úgy fogalmazott: a kormányhivatal és az önkormányzat szécsényi együttműködése kiállta az idő próbáját – meggyőződése, hogy ez az adóhivatallal kapcsolatban is így lesz. Rámutatott arra is, hogy közös felelőssége van az állampolgárok ügyeit intézőknek, hiszen sokak a mai napig a “hivatalba” érkeznek, nem feltétlen tudatosul mindenkiben, hogy éppen egy kormányhivatali, önkormányzati, vagy most már hamarosan adóhivatali ügyintézővel ülnek szemben. Addig viszont, amíg mindenki kölcsönösen elégedett, ez egyáltalán nem jelent problémát – tette hozzá.

Nagy-Majdon József az ügyfélszolgálati pont átadóján megköszönte a kormányzatnak azt, hogy Bátonyterenye – még ha az ország legkisebb járásában is – de térségi központ maradhatott. Ez nagyon fontos a városunk életében, hiszen ezt a vezető pozíciót nem azért töltjük be, mert földrajzilag középen helyezkedünk el, hanem azért, mert ezt képesek vagyunk tartalommal is megtölteni – tette hozzá. A polgármester úgy fogalmazott: egy ilyen újabb “tartalom” lesz az is, hogy az adóügyintézés közelebb kerül a bátonyterenyei és a környékbeli lakosságához. Egykor a régiósítással előfordult, hogy nem hogy Salgótarjánig, de szélsőséges esetekben akár Egerig vagy Miskolcig kellett utazni – emlékeztetett rá, ugyanakkor jelezte: ez most jól érzékelhetően egy teljesen ellentétes irányú folyamat, ami az emberekhez sokkal közelebb viszi az ügyintézést.

 

(Fotók: Nógrád Megyei Kormányhivatal)