Nógrád három városában is megnyíltak a NAV ügyfélszolgálatok a kormányablakokban

NAV ügyfélszolgálat Bátonyterenyén

Januártól már országszerte 91 kormányablakban működik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálata – jelentette be a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára.

Kovács Zoltán elmondta: tavaly júliustól 27 kormányablakban nyílt meg a NAV ügyfélszolgálata, januártól pedig újabb 64 ilyen ügyfélszolgálati pont kezdte meg működését országszerte. A fejlesztés mintegy 4,5 milliárd forintból valósult meg – tette hozzá.

Az államtitkár jelentős előrelépésnek nevezte a fejlesztést. Elmondta: a NAV ügyfélszolgálati helyein 89 ügytípusban intézhetik ügyeiket az állampolgárok a kormányablakokban. Többek közt különféle igazolások kiadására, bevallások átvételére, javítására is lehetőség nyílik. Kiemelte: már több mint 270 kormányablak működik Magyarországon, amelyekben 2016-ban mintegy 13 millió ügyet intéztek az állampolgárok. Ezek közül mintegy hétmillió volt a klasszikus okmányirodai ügyintézés.

 

Nógrád megye mind a hat járásában elérhetővé vált az adóügyintézés

Az adóhivatal eddig a megye hat járása közül háromban volt jelen: Salgótarjánban központi ügyfélszolgálatot, Balassagyarmaton és Pásztón ügyfélszolgálatot működtet. 2018. január 2-től kezdődően a NAV munkatársai már Bátonyterenyén, Rétságon és Szécsényben is fogadják az ügyfeleket, a helyi kormányablakokban. Bátonyterenyén és Rétságon külön irodában, Szécsényben a kormányablakok egyik munkaállomásán alakították ki az adóhivatal ügyfélszolgálatát.

A kormányablakokban kialakított NAV ügyfélszolgálati pontok – a kormányablakoktól eltérő nyitva tartással – Szécsényben és Bátonyterenyén a hét minden munkanapján 8 és 12 óra között, illetve péntek kivételével minden munkanap 13 és 16 óra között, Rétságon minden munkanap 8:30 és 12 óra között, illetve péntek kivételével minden munkanap 13 és 15:30 óra között fogadják az ügyfeleket.

NAV ügyfélszolgálat Rétságon (Fotó: Nógrád Megyei Kormányhivatal)
NAV ügyfélszolgálat Rétságon (Fotó: Nógrád Megyei Kormányhivatal)

 

Az első napok tapasztalatai alapján a szécsényi és a rétsági ügyintézési pontok a népszerűbbek

Az első kettő nyitvatartási napon összesen 42 ügyfelet fogadtak az újonnan kialakított NAV ügyfélszolgálatok – mondta el kérdésünkre Gaál Zoltán, a NAV Nógrád Megyei Adó- és Vámigazgatóságának vezetője. A megyei igazgató kiemelte: a bátonyterenyei, rétsági és szécsényi kormányablakokban megnyitott NAV ügyfélszolgálati pontok zökkenőmentesen kezdték meg működésüket, az itt megfordult ügyfelek üdvözölték a lehetőséget. Az új ügyintézési pontok közül egyelőre a szécsényi és rétsági a népszerűbb az ügyfelek körében.

 

Nógrád Megyei Kormányhivatal és MTI nyomán / Kiemelt fotó: NAV ügyfélszolgálat Bátonyterenyén (Fotó: Nógrád Megyei Kormányhivatal)