A Minősített Tehetséggondozó Műhely pályázat kiírói és a címet elnyert intézmények vezetői az ezt igazoló oklevelek átvételét követően (Fotó: Új Nemzedék Központ)

Minősített Tehetséggondozó Műhely lett a “Közgé”

 

Harmincnyolc köznevelési intézmény vált Minősített Tehetséggondozó Műhellyé – a címeket az intézmények vezetői, képviselői vették át az Új Nemzedék Központ által szervezett eseményen Dr. Illés Boglárka ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkártól és az Új Nemzedék Központ ügyvezetőjétől, Ekler Gergelytől.

 

A többlépcsős minősítési eljárás során 171 pályázó intézmény közül kerültek ki azok az iskolák, amelyek a tehetségfejlesztés területén több éve kiemelkedő munkát végeznek és jelentős eredményeket értek el. Az intézmények tehetségsegítő munkáját a következő öt évben a Nemzeti Tehetség Programnak és a Tehetségek Magyarországa projektnek köszönhetően többlet szolgáltatásokkal tudja támogatni az Új Nemzedék Központ, így többek között akkreditált pedagógus-továbbképzéseket, tehetségfejlesztő eszközöket, a diákok számára mentorprogramokat, táborokat biztosít, továbbá szakmai eseményekkel, konzultációs és publikációs lehetőségekkel is támogatja az iskolákat.

 

Dr. Illés Boglárka ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkár (Fotó: Új Nemzedék Központ)

Dr. Illés Boglárka ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkár (Fotó: Új Nemzedék Központ)

 

A tehetségeket támogató és fejlesztő pedagógusok nélkül nem képzelhető el tehetséggondozás

– hangsúlyozta Dr. Illés Boglárka, ifjúságpolitikáért és esélyteremtésért felelős helyettes államtitkár, aki a tehetséget támogató közeg fontosságára is felhívta a figyelmet, amellyel kapcsolatban kiemelte: a címet elnyerő intézmények bizonyították, hogy példaértékűen képesek a tehetség kibontakozását segítő környezetet teremteni.

 

A Minősített Tehetséggondozó Műhelyeket a Nemzeti Tehetség Program hívta életre többek között azzal a céllal, hogy minden tehetséges fiatal az igényeinek, képességeinek legmegfelelőbb fejlesztésben részesüljön. A diákok csoportos és egyéni foglalkozásokon keresztül megvalósuló fejlesztő programokban részesülnek. Az őket segítő pedagógusok akkreditált pedagógus-továbbképzéseken, mentorképzéseken, szakmai tanácsadáson vehetnek részt. A tehetségek kibontakoztatásában kulcsszerepet játszik a környezet, ezért a program keretében az adott Minősített Tehetséggondozó Műhely a földrajzi környezetében elhelyezkedő más nevelési-oktatási intézmények tehetséggondozó pedagógusainak, további szakembereinek, valamint az érdeklődő szülőknek is szakmai tanácsadást, konzultációs lehetőséget biztosít. A kiválasztott intézmények különböző együttműködésekben is részt vehetnek, elsősorban más köznevelési intézményekkel, szükség és igény esetén akár felsőoktatási intézményekkel is. A közös munka során egymás tevékenységét segíthetik, megismerhetik egymás jó gyakorlatait. Az intézmények, tehetséggondozó munkájukat még tovább erősíthetik és fejleszthetik azzal is, hogy az igényeiknek megfelelő tárgyi eszközök beszerzése is lehetővé válik az Nemzeti Tehetség Programban és a Tehetségek Magyarországa Programban.

 

A legnagyobb arányban gimnáziumok váltak Minősített Tehetséggondozó Műhelyekké – összesen tizenhat – és négy olyan intézmény nyerte el a címet, ahol egyszerre végeznek általános iskolai és gimnáziumi képzést. A harmincnyolc Minősített Tehetséggondozó Műhelyből tizenegyben általános iskolai képzés zajlik és hét szakképző iskola is a cím birtokosává vált. A példaértékű tehetségsegítő munkát végző, immáron Minősített Tehetséggondozó Műhely címmel büszkélkedő intézmények eddig is megteremtették a tehetség kibontakozását segítő környezetet: néhányuk rendre előkelő helyet foglalt el az iskolák évről-évre elkészített rangsorában, míg mások a hátrányos helyzetű vagy kettős különlegességű tehetségek felkutatását és segítését tűzték ki célul, vagy saját tehetséggondozó koncepciót dolgoztak ki. A cím elismerés és támogatás, de feladatot és kihívást is jelent az iskolák számára annak érdekében, hogy még több fiatal mutathassa meg magát, még több fiatalnak nyíljon lehetősége tehetségének kibontakoztatására.

 

A Minősített Tehetséggondozó Műhely cím nem valaminek a lezárása, hanem a kezdet

– hangsúlyozta a címek átadása előtt Ekler Gergely, az Új Nemzedék Központ ügyvezetője.

 

A kiemelkedő 4 budapesti, 4 pest megyei, 6 dél-alföldi, 7 észak-alföldi, 4 nyugat-dunántúli, 4 közép-dunántúli, 4 dél-dunántúli, 5 észak-magyarországi műhely nagy részét a Klebelsberg Központ működteti, továbbá felsőoktatási intézmények gyakorlóiskolái, egyházi, alapítványi és vállalati fenntartású iskolák büszkélkedhetnek a címmel. Az Új Nemzedék Központ által a 3100.hu rendelkezésére bocsátott felsorolásból kiderül: az 5 régióbeli minősített intézmény közül (kettő miskolci és egy-egy egri és gyöngyösi mellett) egyetlen található Nógrádban. A címet megyénkből egyedül a Salgótarjáni Szakképzési Centrum Táncsics Mihály Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája nyerte el, a címet adományozó oklevelet Juhászné Janik Beatrix, az intézmény igazgatója vette át.

 

Kiemelt fotó: A Minősített Tehetséggondozó Műhely pályázat kiírói és a címet elnyert intézmények vezetői az ezt igazoló oklevelek átvételét követően (Fotó: Új Nemzedék Központ)

Hozzászólás írása

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.