23-as főút: elkerülő utat kaphat Kisterenye, Nemti és Nádújfalu is

 

Elindult az a környezeti hatásvizsgálati eljárás, mely a 23-as és 25-ös számú főutak Bátonyterenye és Ózd közötti, Nógrádot érintő szakaszainak fejlesztésére vonatkozik.

 

Az ezt lefolytató Nógrád Megyei Kormányhivatal Salgótarjáni Járási Hivatala közleményében azt írja: a kivitelezést a meglévő nyomvonal felhasználásával tervezi a beruházó. A külterületi szakaszokat 2×2 sávossá tervezik bővíteni. Belterületen egy részről a jelenleg is használt átkelési szakaszok felújítását, emellett pedig – a lehetséges helyszíneken – elkerülő szakaszok 2×1 sávon történő megépítését rögzíti a környezeti hatástanulmány.

 

A csatolt mellékletekből kiderül, hogy a tervezett nyomvonal elkerülné Kisterenyét: a 21-es főút kisterenyei benzinkút és Bátonyterenyei Ipari Park közötti szakaszáról lehetne lekanyarodni a 23-as útra, ami aztán a maconkai elágazó közelében csatlakozna a jelenleg is meglévő nyomvonalhoz. Elkerülő utat kapna a tervek szerint a másik kettő érintett nógrádi település: Nemti és Nádújfalu is.

A mostani eljárás már nem érinti a hevesi területeket, de a benyújtott komplex tervekből az is kiderül, hogy elkerülő út épülne déli irányba Pétervásáránál, valamint a 23-as és 25-ös főutak további szakaszán Bükkszenterzsébet, Tarnalelesz és Szentdomonkos hármasánál is. Borsodnádasd, Járdánháza és Arló térségében, a Hódos-patak völgyében szintén új nyomvonalra helyezik majd az utat, a meglévő főút felújítása mellett.

Jelentősebb nyomvonal-korrekciót – kisebb ívkorrekciók mellett – a Nádújfalu és a mátraballai elágazó közötti kanyargós szakaszon, illetve a Szentdomonkos és Arló közötti hegyi szerpentinen lehet felfedezni a tervekben.

 

Az eljáráshoz közmeghallgatás is kapcsolódik majd, a nógrádi terveket érintően a lakosság 2017. március 13-án, hétfőn délután 14 órakor, a Bátonyterenyei Polgármesteri Hivatal dísztermében mondhatja el véleményét. A járási hivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztálya a nógrádi szakaszra vonatkozó környezeti hatásvizsgálati eljárás eredményeképpen csak engedélyező vagy elutasító határozatot hozhat meg.

 

Kiemelt grafika: A Kisterenye-környéki nyomvonal kialakításának terve (Forrás: Környezeti hatástalumány – 23. sz. és 25. sz. főutak Bátonyterenye – Ózd közötti 2×2 sávos fejlesztése – NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., Via Futura-Partner Konzorcium)