13 év kihagyás után tér vissza az első osztály

 

Mint arról korábban már beszámoltunk: idén visszatérnek az első osztályú raliautók Salgótarján környékére. A Salgó 2017 ralit április utolsó hétvégéjén rendezik majd meg, a már most megismerhető részletekről szerdán délután tartottak sajtótájékoztatót Salgótarjánban.

 

Salgótarján sportéletének kiemelkedő eseménye volt több mint két évtizedig a Salgó Rallye, mely talán 1984 és 1993 között élte leginkább fénykorát. A 25. esemény, 1999 után azonban a helyi gazdasági helyzet romlása magával rántotta a mélybe neves versenyt is. Bár 2002-ben a Budapest Rallye a fővároson kívül érintette az itteni helyszíneket és 2003-ban is még volt egy fellángolás a 26. Valvoline Salgótarján Rallye megrendezésével (90 első osztályú versenyzőpárossal, az autók között 6 WRC-vel), az első osztály visszatérése idáig váratott magára.

 

Fekete Zsolt, Salgótarján polgármestere a sajtótájékoztatón elmondta: a város önkormányzata tavaly, egy – megítélése szerint igen sikeres – másodosztályú futammal már elkezdte előkészíteni az első osztályú futam visszahozását a városba.

A verseny szervezőinek megkeresésére Salgótarján örömmel állt be abba a sorba, ahol 2017-ben újra első osztályú futamot rendezhetnek – a második osztály versenye mellett. Úgy gondolom, hogy erre nagyon régóta vártak már a megye autósport iránt érdeklődő lakosai és a versenyzők is. Idén a város jelentős anyagi támogatás mellett indítja újra a futam magas színvonalú megrendezését és a remények szerint ez a további években is így lesz

– mondta. A városvezető a támogatással kapcsolatban arra utalt, hogy Salgótarján Közgyűlésének keddi döntése értelmében 4 millió forintnyi pénzösszeggel és jelentős feladatátvállalással (útlezárások biztosítása és finanszírozása, hangosítás és rendezvénysátor biztosítása, stb.) segítik a sportesemény megrendezésében a Speed Rallye Team Kft.-t.

 

Berényi Ákos, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) Rallye Szakágának vezetője a sajtótájékoztatón kifejtette, hogy amikor két és fél évvel ezelőtt a szövetséghez került szakágvezetőként, az elsők között nézett utána annak, hogy hol vannak az országban olyan régi-új helyszínek, melyek az Országos Rallye Bajnokság futamának (az ORB, vagyis az első osztály versenyének) adhatnának otthont. Így került kapcsolatba itt is a térség amatőr versenyeit szervező csapatokkal, majd lett másodosztályú rali, de a fő cél az ORB futam elérése volt.

Szeretném én is megköszönni a város vezetésének, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy olyan színvonalú rendezvény legyen itt, mint amilyen régen volt. Hogy megint egy olyan rendezvény legyen a Salgó Rallye, mely méltó utódja a régmúlt eseményeinek. Nagyon jó rendezvény volt a tavalyi, a versenyzők elégedettek voltak, de fontos, hogy szeretik is ezt a régiót. Bizakodó vagyok, hogy a város fel tud készülni az ORB mezőnyének fogadására, melyről tudjuk, hogy a korábbiaknál már egy nagyobb feladat. A tavalyi színvonalból kiindulva azonban biztos vagyok benne, hogy ez teljesülni tud. Támogatjuk a további terveket is, így azt is, hogy 2018-ban ez egy komplett, kiemelt rendezvény legyen majd itt. Rajtunk nem múlik!

– zárta gondolatait a szakágvezető.

Berényi Ákos ismertette azt is, hogy a Salgó 2017 az ORB idei második futama lesz, aszfaltos pályákkal. Véleménye szerint szerencsés a korai dátum is, hiszen a korábbi tapasztalatok alapján mindig nagyobb a versenyzői létszám az év elején. Az ORB mellett itt versenyzik majd a másodosztály is, de lehet, hogy még a Historic kategória is bekerül a programba. Ezen felül várhatóan egy kiskategóriás kupa is csatlakozik majd a Salgó 2017 eseményéhez, mely iránt szintén nagy az érdeklődés. Itt sok olyan feltörekvő versenyzőt lehet majd látni, akinek újdonságot jelent majd a helyszín, hiszen nekik maximum az édesapjuk, idősebb ismerőseik versenyezhettek erre – tette hozzá.

 

Fodor Krisztián főszervező elmondta: április 29-30. lesz a rali dátuma, 70 autót várnak az ORB mezőnyében, továbbá a másodosztályt, valamint az amatőr mezőnyt is, hiszen nekik is versenylehetőség lesz a hétvége. Összességében 140-160 autós létszám várható. A gyorsasági szakaszokat firtató kérdésre a főszervező jelezte: ezt a szabályok szerint nem árulhatja el, annyit azonban hozzátett, hogy a hagyományokhoz kívántak ragaszkodni ezek kijelölésében. Április 28-án, pénteken fakultatív gépátvétellel kezdődik a program, mely szombaton folytatódik majd a pályabejárás mellett. Szintén április 29-én, szombaton, a délutáni órákban tartják majd meg a tavaly is nagy sikert aratott, Salgótarján belvárosát érintő prológot, de lehet, hogy ez már gyorsasági szakasz formájában fog megvalósulni.

 

Az autósport iránt érdeklődők láthatták már az MNASZ által közzétett versenynaptár-tervezetben, hogy az Ózd 2017 és a Salgó 2017 ORB futamok ugyanazon hétvégére esnek. Ezzel kapcsolatos kérdésünkre elhangzott, hogy amíg a Rallye2 mezőnye Salgótarjánban tölti a teljes hétvégét, addig az ORB versenyzői szombaton Ózdon kezdenek, majd a nap végén áttelepülnek Salgótarjánba és a vasárnapot töltik a város környékén. Ahogyan a főszervező jellemezte, a “társas rendezvény” versenyzői és nézői szempontból is abban több egy normál ralinál, hogy a megszokott, az átlagos négy helyszín (gyorsasági szakasz) helyett itt összesen hét szakaszon mérik majd össze tudásukat, ezzel jelentősen nagyobb kihívás elé állítva a versenyzőket, egyben a nézőket is változatosabban kiszolgálva.

 

Rafael Tamás, az ORB 4-es géposztályának 2016-os bajnoka (aki Szabó Balázs navigátorával együtt ezen eredményért nemrégiben átvehette Salgótarján városának “Az Év Sportolója” díját is) elmondta: a hazai pálya természetesen előny, de egyben teher is.

Magyarország ralijának van az a különlegessége, hogy jól ismerjük a pályákat. A pécsiek is a salgótarjániakat, és mi is a pécsieket például. Mindemellett persze van az a teher, hogy az ember hazai pályán szeretné megmutatni, hogy mit tud, aztán ebből szoktak sikerülni a nagyobb “esések” is… Azért reméljük, hogy nem így lesz, de tény, hogy ugyanúgy oda kell figyelnünk és fel kell készülnünk, mint bármely más futam esetében. Én nagyon örülök, hogy végre itthon lehet versenyezni és abban is bízok, hogy innentől ez egy évről-évre ismétlődő lehetőség lesz. Azt gondolom, hogy van rá igény. Ha többen lesznek mint tavaly, azt nem is tudom hogyan fogja elviselni a város(központ), de ha csak azt az érdeklődést érjük el, mint 2016-ban, már az is nagyon szép eredmény lesz!

Az új autójukat firtató kérdésre Rafael Tamás elmondta: 60 százalékos állapotnál tartanak jelenleg. A négyajtós helyett kétajtós, alapjában véve a tavalyi technikára épített versenyautójukon minimális motor- és futómű-fejlesztéseket eszközöltek. Várhatóan március közepén, a korábbi években megszokott helyszínen, Kazáron tesztelik majd új autójukat.

 

Kiemelt fotó: Az ORB mezőnyében szereplő Rafael-Szabó páros hazai pályán is bizonyíthat idén (Fotó: Rigó Motorsport | www.rallyheart.hu)

Hozzászólás írása

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CLOSE
CLOSE